پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


سلام.من 23 سالمه و پوست بی اکنه ای داشتم.اواخر تابستون امسال صورتم پر از اکنه ی سرسفید شد.دکتر بهم یه محلول دست سازکه شامل الکل و انتیبیوتیک ویه ماده ی سوم که اسمشو نتونستم بخونم.بعد سه روز سرم ضد اکنه ی نلا رو دادن و تریتنوئین ایرانی.الان به بدی اول نیست ولی روی پیشونیم کاملا از بین نمیرن بعضی از جاهای صورتم هم همینطور ولی بازم میگم خیلی کمتر از اول.سوالم این بود که گاهی وقتها از تریتینوئین برای پیشونی و جاهایی که اکنه میبینم استفاده میکنم.خواستم ببینم عوارضی داره؟اصلا این پماد نوع ایرانیش خوبه؟ایا یک پماد کم هزینه و بی عارضه که بتونم در صورت عود اکنه ازش استفاده بکنم میتونید پیشنهاد بکنید؟

1 پاسخ 1

تره تینوئین لایه برداره و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن میشه اگه گاهی استفاده بشه مشکلی نیست. اگه اثر قوی نیاز ندارین از ایرانی استفاده کنین. ژل آنتی آکنه سینره هم میتونین بزنین.

برگرفته از : http://www.draryan.ir/ (دکتر پرویز آریان)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده