پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


سلام. پسری هستم 16 ساله با قد 171 قد پدر و مادرمم معمولی دکتر غدد رفتم. 6تا امپول تستسترون برام نوشت و گفت ماهی1کی. میخواستم ببینم عوارض یا ضرری نداره؟ قدمو بلند میکنه؟ امپول سوسانون چی؟ .مرسی

1 پاسخ 1

باسلام، با توجه به اینکه هورمون تستوسترون باعث تسریع در بسته شدن اپی فیز استخوانی می شود، چنانچه بدون تجویز پزشک و در زمان نامناسب مصرف شود حتی می تواند باعث کوتاهی قد گردد. Sustanon نیز فرآورده ای از تستوسترون است که معمولا توسط بدن سازها استفاده می شود و چون اغلب به صورت غیر مجاز وارد کشور می شود، مصرف نابجا و طولانی مدت آن علاوه بر عوارضی چون: ادم و تورم اندام ها، جوش صورت، طاسی، سردرد، اضطراب، افزایش کلسیم خون، ناباروری در مردان و..... می تواند مخاطرات مربوط به داروهای تقلبی را نیز به همراه داشته باشد.

برگرفته از : http://www.orchidpharmacy.ir/ (دکتر سید علی فاطمی)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده