پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


با سلام.من به تجویز پزشک برای رفع افسردگی سرترالین ۱۰۰به مدت هشت ماه استفاده کردم.از نظر روحی حالم خوب شده ولی دچار ریزش موی خیلی شدید طوری که نواحی از سرم خالی از مو شده بود و دکتر پوست علتش رو سرترالین میدونست.منم حدود یک هفته پنجاه خوردم و چند روز بیست وپنج میل بعد کنار گذاشتم.الان چند روزه بعد از نخوردن قرص دچار گیجی و سبکسری شدید شدم.و گاهی دست و پاهام بی حس میشن.میخواستم بدونم این عوارض تا کی ادامه داره

1 پاسخ 1

امیدوارم که نحوه شروع و پایانش را درست شروع کرده باشید. سرترالین از داروهای روان درمانگر دستهssir هست و باید آنرا از دوزهای کم شروع کرد و به مرور به دوزهای بالا رساند و همچنین برای قطع آن باید آنرا به مرور و نه یک دفعه کم کرد. برای نمونه برای قطع 100 میلی گرم اول باید چند روزی آنرا به 75 و بعد از چند روز ب 50 و همینطور 25- 12.5- 6.25 و3.12 رساند که این تقریبن 15 روز طول میکشه. ریزش مو یکی از نادرتریت عوارض ممکنه باشه که من تا کنون ندیدم. در هر صورت با روانپزشکتون مشاوره بفرمایی.

برگرفته از : http://www.drh-sharifi.com/ (دکتر هوشنگ شریفی)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده

(سرترالین)