پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


با سلام ایا ریسپریدون با سیتالوپرام و کلومیپرامین تداخل دارد

1 پاسخ 1

بادرود، مصرف همزمان داروی سیتالوپرام با ریسپریدون می تواند در موارد بسیار کمی باعث ایجاد آریتمی قلبی شود که در افراد با سابقه بیماری های قلبی باید جدی گرفته شود. از طرف دیگر مصرف سیتالوپرام با با کلومیپرامین می تواند باعث ایجاد یک عارضه نادر اما خطرناک به نام سندرم سروتونین شود که با عوارضی چون: گیجی، توهم، تشنج، تب، تعریق، تپش قلب، تاری دید، تهوع و ....همراه است. لذا در صورت بروز هر یک از این علائم، مصرف داروها را قطع و به پزشک مراجعه نمائید. اما در شرایط عادی مصرف هیچ دارویی را بدون دستور پزشک معالج خود متوقف نکرده یا تغییر ندهید.

برگرفته از : http://www.orchidpharmacy.ir/ (دکتر سید علی فاطمی)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده

(ايا فوليك اسيد با سيتالو پرام تداخل دارد) (کلومیپرامین) (سیتالوپرام) ()