پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


توجهلطفا توجه فرمایید

محتوایات این صفحه برای افراد زیر 18 سال نامناسب است.

در هنگام عقد و صیغه آمیزش از پشت با زن چه حکمی دارد؟

2 پاسخ 2

دوست محترم در رابطه با داشتن رابطه جنسی با همسر در دوران عقد باید بدانید که از نظر T}همه مراجع:{T با خواندن عقد هرگونه لذتى (هر چند رابطه جنسى) براى آنان حلال مى‏گردد. ولى بهتر است آن مقدار از روابط که عرفاً و طبق رسوم به بعد از عروسى موکول شده، رعایت شود.V} العروه الوثقى، النکاح، م 19.{V


حکم نزدیکی با همسر از پشت عبارت است از:
T}آیات عظام امام خمینى، خامنه‏اى، صافى، مکارم و نورى: {Tکراهت شدید دارد.V}آیت‏اللّه نورى، توضیح‏المسائل، م 452 ؛ امام خمینى و آیت‏اللّه صافى، توضیح‏المسائل مراجع، م 450 ؛ آیت‏اللّه مکارم، تعلیقات على العروه، احکام الحیض، السابع و آیت‏اللّه خامنه‏اى، استفتاء، س 425.{V T}آیت‏اللّه سیستانى و آیت‏اللّه فاضل: {Tاگر زن راضى باشد، کراهت شدید دارد و اگر راضى نباشد، بنابر احتیاط واجب جایز نیست.V}آیت‏اللّه فاضل، تعلیقات على‏العروه، احکام الحیض، السابع ؛ آیت‏اللّه سیستانى، توضیح‏المسائل مراجع، م 450.{V T}آیات عظام بهجت، تبریزى و وحید: {Tبنابر احتیاط واجب، جایز نیست.V}آیت‏اللّه وحید، منهاج الصالحین، ج 2، م 228 ؛ آیت‏اللّه بهجت، وسیله النجاه، ج 1، م 268 ؛ آیت‏اللّه تبریزى، منهاج الصالحین، ج 1، م 228.{V

در صورت تمایل می توانید توضیحات ذیل را مطالعه فرمائید:
T}بررسی عواقب تربیتی و بهداشتی موضوع:{T
در این زمینه جهت اطلاع به نکاتی اشاره می شود.
1. مهمترین عارضه ای که مجامعت از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق مقاربت از فرج و مجرای تناسلی حاصل می شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سرد مزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می یابد که وسیله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نباید از این عمل خدادادی لذتی ببرد.
2. از آنجا که ساختمان مقعد طوری است که ظرفیت پذیرش آلت مرد را ندارد(برخلاف واژن یا فرج که خاصیت ارتجاعی و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسیب دیدگی ماهیچه حلقوی(اسفنگتر) دهانه مقعد و حتی پارگی ان وجود دارد . درنتیجه زن گرفتار درجاتی از بی اختیاری مدفوع شده و نیازمند جراحی و عوارض بعدی می شود. چون مرد در حال لذت جنسی فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لحظه می تواند به زن آسیب فیزیکی وارد کند.
3. مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش(مدفوع) است که حاوی میکروبها فراوانی است. در اثر مالش و دخول آلت مرد این میکروبها می توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده خود و او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.
4. مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک است و احتمال پارگی و انتقال ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.
5. از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.
6. و نکته آخر اینکه از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلای مرد به زود انزالی در آینده است. در نتیجه نمی تواند آنگونه که باید از همبستری با همسرش لذت ببرد و بنابراین دچار سرد مزاجی شده و مشکلات روحی پیدا خواهد کرد.



برگرفته از پرسمان

وقاحت و قباحت وطی زنان از غیر محلّ توالد و تناسل

و از این بیان روشن میشود که آمیزش مردان با زنان از غیر طریق زناشوئی نیز کاری بسیار قبیح و زشت است.

یعنی آمیزش با آنها از دُبُر نه از قُبُل که محلّ عادی زناشوئی و طریق توالد و تناسل است، محلّ اشکال است. فقهاء ما قائل به حرمت، و یا کراهت


شدیده اکیدة مُغلَّظه شده‌اند که این نوع کراهت تالی تِلوِ حرمت است؛ یعنی با حرمت تقریباً هم میزان و هم درجه است.

 

«فَأْتُوا حَرْثَکُمْ أَ نَّی' شِئْتُمْ» دلالت بر جواز وطی زنان از غیر محلّ تناسل ندارد

در روایت از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم وارد است که فرمود: مَحَآشُّ النِّسَآءِ عَلَی أُمَّتِی حَرَامٌ. [293]


صفحه  304

«آمیزش نمودن با زنان از محلّی که غائط و فضولات خارج میشود، بر اُمّت من حرام است.»

سُیوطی و ابن کثیر در تفسیر خود آورده‌اند که: أحمدبن حنبل و عبد بن


«عمر به نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم آمد و گفت: ای رسول خدا، من هلاک شدم!

رسول خدا فرمود: چه چیز باعث هلاکتت شد؟!

عمر گفت: من زن خود را دیشب در رختخواب واژگون نمودم! پیامبر هیچ پاسخی به او نداد، تا خداوند به پیغمبرش این آیه را وحی فرستاد: زنهای شما محلّ کشت و زار اولاد شما هستند، بنابراین در محلّ کشت و زرع خود به هر کیفیّتی که میخواهید بروید!

خدا میفرماید: میخواهی با زنان از جلو و روبرو، و میخواهی با ایشان از پشت سر، ولی در محلّ کشت و زرع که محلّ زناشوئی است مجامعت کن


از دو چیز پرهیز کن: یکی از مجامعتشان در دبر یعنی از پشت که محلّ توالد و تناسل نیست، و دیگری در حال حیض و عادت ماهیانه.»

و نیز از أحمد بن حنبل از ابن عبّاس روایت کرده‌اند که: جماعتی از انصار به حضور رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم آمدند و از کیفیّت جماع پرسیدند، این آیه نازل شد: نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ و رسول خدا فرمود:

ائْتِهَا عَلَی کُلِّ حَالٍ إذَا کَانَ فِی الْفَرْجِ. [296]

«به هر کیفیّت و به هر صورتی میخواهی میتوانی با ایشان در آمیزی، مشروط به آنکه در خصوص فرج باشد نه در دبر.»

از شرع و شریعت که بگذریم، در طبّ نیز مضارّ جماع با زنان از دبر به ثبوت رسیده است. [297]

میرزا محمّد حکیم (مَلِک الاطبّآء) گوید: )) از جمله جماعهای لازم الاجتناب، لواط با زنان نمودن است. زیرا که به تجربه یافته‌اند که اولاد چنین شخصی مبتلا به علّت معروف[298] خواهد شد. زیرا که پاره حکایات و أخبارات طبّیّه بر اثبات این مطلب در این بابست که ذکر آنها در این رساله موجب طول است. (( [299]





من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده

() (زن صیغه) (�����ی� �ی��) (صیغه) (صیغه موقت) (مقاربت) (آمیزش بازن)