پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


سلام! من در سایت این پرسش رو که دیدم برام سوالی ایجاد شد: https://tinyurl.com/ybcj8s4d من با مطالعه جوابی که شما به دوست پرسشگر داده بودید، متقاعد شدم و صحت مطلب رو پذیرفتم؛ اما می خواهم بدانم آیا واقعا نمی شد اجازه داد، کسروی جلسه اش در دادگاه تمام شود، وبعد در صورت مغایرت حکم دادگاه با حکم علماء، او را ترور کرد؟ (ترور کردن در جلسه دادگاه، اگر چه در حکومت غیراسلامی، و اگرچه در دادگاه نمایشی، به نظرم نوعی بی احترامی به آن مجلس قضاوت است. اگر هم این طور نباشد، دست کم می تواند گزک دست مغرضین و معاندین بدهد که فدائیان اسلام حرمت محکمه قضا را شکسته اند. حالا بازی دیگری آغاز می شود که طی آن باید بر سر نمایشی بودن یا نمایشی نبودن آن جلسه، جر و بحث کرد.) فکر می کنم اگر دادگاه، کسروی را محکوم نمی کرد، آنگاه ترورش موجه بود. اما این طور که من مطالعه کردم، جلسه دادگاه هنوز تمام نشده بود که کسروی کشته شد! با توجه به توصیه رسول خدا به اصحاب، مبنی بر اعدام معاندین حتی اگر به پرده کعبه آویخته باشند، از این مسئله عبور می کنم؛ ولی از خودم می پرسم آیا واقعا نمی شد کسروی را به شکل غیرخشونت بارتری کشت؟ این جار را بخوانید: https://tinyurl.com/ycrx4lp6 این عکس را ببینید: https://tinyurl.com/ya98rzvo من شنیدم اگر جانوری مثلا سوسک، عقرب و ... را بکشی، بعد از کشته شدن آن هر چه به آن ضربه زده شود از حسنه ای که به عنوان ثواب برای بنده در نظر گرفته می شود، کاسته خواهد شد. (من در این باره اطلاعات موثق ندارم. لطفا سند روایت رو بررسی بفرمایید.) از طرفی شنیدم که امیرالمومنین (ع) به فرزندان خود فرمودند: اگر من از دنیا رفتم، به ابن ملجم بیش از یک ضربه نزنید. (امام به ابن ملجم شیر هم تعارف می کردند.) نیازی به یادآوری نیست که ابن ملجم همان کسی بود که از دین خارج شده بود. کسی که علی (ع) در نهروان با همتایان او جنگید. او امام شیعیان را در مسجد و در حال نماز، با شمشیر زهرآلود کشته بود. واقعا وقتی اینها را کنار هم می گذارم، نمی توانم به سادگی ازشان عبور کنم. موفق نمی شوم این ماجرا را درک کنم. می ترسم اگر کسی در این باره با من بحث کند، نتوانم حرف محکمه پسند و معقولی برای اثبات درستی حرکت شهید نواب ارائه کنم. گاهی فکر می کنم می شد حکم خدا را طور دیگری هم اجرا کرد که آبروی اسلام در خطر نیفتد. همچنانکه طبق جوابی که به دوست پرسشگر داده بودید، هدف پیامبر، تا حد ممکن، تلاش برای جلوگیری از خون و خون ریزی بود. اما هیچگاه شما نگفتید که پیامبر به یاران خود فرمود، آن ده نفر را که گرفتید پاره پاره کنید، یا به وحشیانه ترین شکل ممکن آنها را بکشید. سوال پایانی ام این است که آیا حکم صادر شده برای کسروی، برای منشی اش هم صادر شده بود؟ در غیر این صورت، حکم او چه بود که او هم کشته شد؟



اولین کسی باشید که به این سوال پاسخ می دهید !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده

()