پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


با سلام خدمت شما من دختری 26 ساله هستم. از 16 سالگی جوشهای غرور جوانی ام شروع به رشد کردند که فقط در ناحیه پیشانی بودند. از 20 سالگی همزمان با اصلاح صورت با استفاده از کرمهای موبر و بعدها بند، جوشها در تمام صورتم از جمله گونه هایم نیز رشد کردند. به پزشکهای متعددی نیز مراجعه کردم اما همه داروهای موضعی که اثر چندانی در بهبودم نداشت یا به صورت موقت تجویز می کردند. تا اینکه 3 ماه پیش وقتی برای یک متخصص ، توضیح دادم که بیشتر در هنگام دوران قاعدگی و نزدیک به آن، این حالت در من بیشتر می شود قرص " اسپیرونولاکتون-آر " را تجویز کزدند و فرمودند هرمونهای بدنم را تنظیم می کند اما با مصرف آنها نه تنها بهتر نشدم بلکه بر شدت جوشهای صورتم افزوده شد. و بعد از مراجعه دوباره به ایشان، قرص "رآکوتان" را تجویز نمودند و فرمودند در هر ماه هفته ای یک بار (14 عدد در ماه و روزی 2 عدد در آن هفته) از آن استفاده نمایم. این قرص اثر باور نکردنی روی صورتم گذاشت به طوری که تمام جوشهایم به جز برجستگیهای چربی مانند کوچک(جوش زیر پوستی احتمالاً) آن هم قبل قاعدگی فقط، خوب شدند و صورتم تا حد زیادی صاف شد. بعد 2 دوره مصرف به دلیل حجم زیاد موهای زائد صورتم به یک پزشک متخصص دیگر مراجعه کردم جهت لیزر. و ایشان فرمودند به دلیل استفاده از آکوتان تا 6 ماه نمی توان این عمل را انجام داد در حالیکه پزشک خودم فرموده بودند بعد از 3 هفته از آخرین مصرف می توانم حتی عمل جراحی انجام دهم!!!! و مورد دیگر این است که متخصص لیزر فرمودند اصلاً نیازی به قرص پر عارضه ای مانند آکوتان در حد جوشهای شما نیست و قرص "داکسی سایکلین" را تجویز نمودند. (60 عدد در ماه، 12 ساعته) مشکلی که پیش آمده این است که بعد از 28 دانه قرص آکوتان جوشهایم برگشت کرده چون برای یک عمل جراحی قطع کرده بودم به مدت یک ماه(یک دوره نخوردم) و حالا این قرص جدید داکسی... برایم ناراحتی معده ایجاد نموده با اینکه آب فراوانی با آن می خورم!!! می خواستم ببینم با توجه به اینکه من حدود 5 سال است که ریزش مو هم گرفته ام و اکنون با وجود استفاده از محلول فولیکا و یک ماه زینک پلاس (چون دکتر فرمودند دوره اش همان یک ماه است نه بیشتر!!) و البته گاهی قرص آهن (نه خیلی چون هر نوع قرص انحصاری مربوط به آهن برایم مشکلات گوارشی ایجاد می کند در حالیکه کم خونی دارم و آزمایشاتم نشان داده) با همه این موارد که قرص آکوتان فوق العاده بوده، اما خود عوارضی مثل ریزش مو دارد و چیز خاص دیگری برایم در دوره مصرف ایجاد نشده؟ اما قرص جدید باعث ترش کردن معده ام می شود ؟ من کدام را مصرف کنم بهتر است؟( از لحاظ نتیجه و کم ضرر بودن برایم؟ در ضمن من از داروهای موضعی مثل زنیاک ال پی فورت و بعد آکنه درم(محصول ego ) و محلولهای موضعی هم استفاده کرده ام اما اکنون با قطع آکوتان برگشت پیدا کرده ام و بی فایده است) و اینکه من 1ماه است قرص ضد افسردگی هم مصرف می کنم و آکوتان خود برای این مورد مضر نیست؟ برای ریزش موهایم چه قرصی مصرف نمایم که ویتامینهای لازم از جمله آهن را دارا باشد(جدیداً قرص اکوفان مصرف می کنم اما برای کمبود آهن بدنم چطور؟) و سؤال آخرم در باره مدتی است که بعد قطع دوره آکوتان لازم است تا بتوانم لیزر کنم؟ با تشکر فراوان از شما دکتر محترم

1 پاسخ 1

سلام بدون شک بهترین دارو برای شما اکوتان است.لازم است تعداد هشت برابر وزن خود از این کپسول استفاده کنید.(وزن ضربدر هشت=تعدادکل کپسولهای که باید مصرف کنید)البته مصرف اکوتان حتما زیر نظر پزشک متخصص پوست باشد.مراقب تشدید افسردگی نیز باشید. بخاطر موهای زاید همزمان از قرص جلوگیری اسفاده کنید.لیزر را به بعدازاکوتان موکول کنید.

برگرفته از : http://www.drshizarpoor.ir/ (دکتر محمد شیزرپور)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده