پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


من 27 دختری ساله هستم . چند سالی هست هر از چند گاهی تعدادی جوش میزنم . که با محلول اریترومایسین و صابون خوب میشد . دوباره چند ماه بعد جوش های جدید در میامدند .شدت جوشهایم متوسط بودند .تا به حال زیاد نبودند . صورتم دانه هایی خیلی کوچک زیر پوستی میزند که وقتی فشارشان میدهم چربی خارج میشود . جدیدا جوشهایم بیشتر شده اند . چند سالی است به خاطر اعصابم قرص بایووکسامین 100 و سیتالوپرام 40 میخورم . آیا مصرف این قرصها باعث جوش هایم شده ؟ کدامشان باعث شده ؟ زیر نظر پزشک کم کم سیتالوپرام را کنار گذاشتم و بایووکسامین 50 مصرف میکنم . جدیدا دکتر پوست رفتم . گفت 3 ماه قرص اسپیرونولاکتون 100بخور و دوباره بیا .محلول و صابون و کرم لایه بردار هم داد. الان 25 روز است دارم اسپیرونولاکتون میخورم . جدیدا کمی سر درد میگیرم و پوست کف دستانم طوری شده که با یک دست و صورت شستن معمولی سریعا آب میکشد و پیر میشود . 10 دقیقه بعد دوباره خشک میشود . جوشهایم هم خوب نشده اند و کمی بدتر هم شده اند . ایا مصرف بایووکسامین و اسپیرونولاکتون با هم برایم ضرری ندارد ؟ البته میخواهم کم کم بایووکسامین را کنار بگذارم. چند سال است پریود هایم نامنظم است . هر ماه پریوود میشوم ولی روز آن خیلی متفاوت است . حتی گاهی با فاصله 10 روز. نظر شما برای درمان جوشهایم چیست؟

1 پاسخ 1

سلام . 1. جوشهای خیلی ریزی که گفتید ناشی از تجمع چربی است و به آن میلیا می گویند. 2. داروهای اعصاب تاثیری در جوش ندارند اما خود بیماری اعصاب و اضطراب ایجاد جوش می کند . 3. سردردها و خشکی پوستتان می تواند از عوارض مصرف اسپیرونولاکتون باشد .4 . برای درمان جوشها باید حالتهای اضطرابی شما کم شود و اختلال هورمونی درمان گردد و در کنار اینها می توانید از داروهای موضعی مانند آداپالن استفاده کنید.

برگرفته از : http://www.baran-laser.ir/ (دکتر اردلان رضایی)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده