پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


با سلام،خانمی 27 ساله هستم و به مدت 3ماه به علت تستوسترون بالا8/0 (موی زاید و جوش صورت) تحت نظر متخصص زنان قرص دیان و روزی دو عدد سیپروترون استات مصرف کردم، در آزمایش مجدد هفته پیش تستوسترون همان 8/0 بود اما TSH=0.6 که بعلت یک ندول کوچک روی گواتر بود، طبق نظر دکتر غدد روزی نصف قرص لووتیروکسین 20روز باید بخورم که ایشان فرمودند تستوسترون هم پایین خواهد آمد، اما دکتر زنان برای من 3ماه فیناستراید تجویز کرده، اما با توجه به اینکه مشکل خاصی ندارم( فقط چندتا جوش زیرپوستی) و سال آینده قصد بارداری دارم و ازانجایی که معمولا فیناستراید برای خانمها تجویز نمیشود میخواهم این دارو را استفاده نکنم( 10 عدد خورده ام) آیا عدم ادامه درمان مشکلی ایجاد نمیکندو اصلا آیا با توجه به اینکه میزان تستوسترون من با 3ماه درمان با دیان و استات پایین نیامده آیا مشکل مربوط به همان تیرویید نیست و لزومی به استفاده از این دارو هست یا خیر؟ لطفا سریعتر منتظر پاسخگویی شما هستم. باتشکر فراوان

1 پاسخ 1

فیناستراید توصیه نمی شود و بایستی چون می خواهی باردار شوی دارو مصرف کنی فعلا کپسول بیوتین و آزیترومایسین هر کدام روزی 1 عدد بخورید اگر می توانید به مطبم مراجعه کنید

برگرفته از : http://www.drgitafaghihi.ir/ (دکتر گیتا فقیهی)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده