پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


با سلام و خسته نباشید. 24 ساله هستم و حدود 2-3 روزی هست که دچار گرفتگی و اسپاسم شدید عضلات ابتدا در ناحیه کمر و پهلو و سپس در ناحیه ران و پاها و درد شدید مفاصل شدم.فعالیت آنچنانی هم که باعث این گرفتگی بشه نداشتم، با توجه به این که دریچه میترال قلبم ترمیم شده، و تا 4 سال پیش قرص دیگوکسین مصرف میکردم؛ این قرص پتاسیم رو به شدت کاهش میده.البته دکتر قلبم قرص انالاپریل+سوتالول رو جایگزین دیگوکسین کرده. میخواستم بپرسم علت این اسپاسم میتونه مصرف این قرص ها باشه؟! البته حدود چند ماه پیش هم دچار درد مفصل زانو شدم و پس از مراجعه به دکتر مشخص شد روماتیسم دارم، اون هم علت این گرفتگی ها میتونه باشه؟ با تشکر

1 پاسخ 1

سلام بعيد است عوارض دارو باشد ولي با آزمايش خون سطح پتاسيم قابل اندازه گيري است . بيشتر به همان رماتيسم مربوط مي شه

برگرفته از : http://www.rismanchian.ir/ (دکتر منصور ریسمانچیان)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده

(دیگوکسین)