پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


با سلام خدمت جناب دکتر و تشکر از وقتی که برای هموطنان میگذارین. من یک جوان 24 ساله هستم .یه مشکله پوستی دارم که سال هاست منو اذیت میکنه. در اواخر دوره دبیرستان در اطراف بینی حسّاسیت و خارش و قرمزی شدیدی به وجود آمد. متأسفانه به جای مراجعه به متخصّص پوست به دکتر عمومی رفتم.به من کرم کلوبتازل داد ولی هرگز من رو از عواقب استفاده طولانی مدت از این کرم آگاه نکرد.من همینطور مدت ها استفاده کردم(ابتدا کلوبتازل یک بسته و بعد از آن به مدت طولانی از تریامسینولون ، برای چند سال) و اوایل پوستم بهتر شد امّا پس از چندی طوری شده بود که اگر یک روز استفاده نمیکردم پوستم به طرز شدیدی قرمز و حساس و خارش دار میشد..من هم ناگزیر به استفاده ادامه دادم.بعد از مدتی با مراجعه به متخصص از کرم خفیف تری به نام تریامسینولون استفاده کردم.من شدیداً دچار عوارض این کرم های کورتنی شده بودم از قبیل حساسیت و قرمزی شدید در اطراف و روی بینی ،پوسته پوسته شدن و خشکی و خارش. برای چند سال ازین کرم استفاده کردم چون در غیره اینصورت اصلاً قادر به خارج شدن از خانه نبودم و این مسئله در روحیه من تأثیر منفی گذاشته بود.آخرین باری که به دکتر پوست رفتم ،ایشون به من گفتن که باید دیگه از این کرم استفاده نکنی و با استفاده از کرم های ضعیف تر ،کم کم این کار رو انجام بدی.من هم همین کار رو کردم ، و الان مدت 6 ماهه که دیگه از هیچ کرم کورتون داری استفاده نکردم و فقط از کرم های مرطوب کننده مثل نیوا استفاده کردم. پوستم کمی بهتر از اون زمانه ولی هنوز هم همون عوارض وجود دارن. حتّی وقتی کرم های مرطوب کننده میزنم این کرم ها هرگز به خورد پوستم نمیرن وبه نوعی به پوست میچسبند و خود اونها باعث خشکی بیشتر میشن.در ضمن این رو هم بگم که پوست من چربه ولی این عوارض با عث شده که درعین داشتن چربی در ناحیه بینی و اطراف بینی,خشکی های مو ضعی وخارش و قرمزی شدید بوجود بیاد .دکتر به من گفت که استفاده از کورتون با عث شده رگ های زیرپوستت گشاد بشن و قرمزی و سایر عوارض هم به همین خاطره . حتی من وقتی وارد یه محیط بسته مثل اطاق میشم صورتم به شدّت داغ میشه و شروع به قرمز شدن و خارش میکنه .من شنیدم که شاید با لیزر بشه این مشکلو حل کرد و آیا اینکه لیزر IPL میتونه علاوه بر قرمزی , سایر عوارض ناشی از استفاده کلوبتازل رو مثل پوسته پوسته شدن و خشکی و خارش ناشی از اونو از بین ببره؟ در غیر اینصورت اگه ممکنه دارو یا کرم خاصی که بتونه به من کمک کنه رو معرفی کنید. یک دنیا سپاس.

1 پاسخ 1

سلام بله لیزر PDL میتواند مفید باشد.

برگرفته از : http://www.drnilforoushzadeh.ir/ (دکتر محمد علی نیلفروش زاده)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده