پرسشکده مرجع پرسش و پاسخ فارسی ایران

مسئله‌ی مهم آن است که هرگز از سؤال‌کردن دست برندارید. برای هر حس کنجکاوی، یک پاسخ وجود دارد.

نمی دانید؟! بپرسید!

می دانید؟! پاسخ دهید!


سلام و عرض ادب. من 24 سال و مجرد هستم و از سن بلوغ جوشهای زیادی می زدم این در حالیست که هیچکس از خانواده و فامیل این سابقه را نداشتند.دوا و درمانها اثری نداشت تا اینکه آزمایش خون دادم و گفتند هورمون مردانه ات بالاست 3 بسته سیپروترون خوردم. یک دوره یک ماه قرصهای روآکوتان را خوردم بعد از چند ماه دوباره جوشها دوباره برگشت در مراجعه دیگری به من گفته شد 3 دوره باید میخوردی....پیش دکترهای زیادی از جمله دکتر اصیلیان- قلمکار- انشائیه- صادقپور رفتم و نتیجه نگرفتم.در آخرین مراجعه همراه با قرصهای دکوتان ژل ایزوتروکسین هر شب 2 ساعت و پس از آن تا صبح یک شب محلولی با فرمول: Vit c 2g Tretintion 0.025% Amp Dexa  AL 70=50cc H.Q5g+ و یک شب کرمی با فرمول : Bismuth.S.N 1.5g Precipite blan 1.5g cold cream 25g و هر روز یک ضد آفتاب با فرمول : PABA 8% +kaolin 1% Dalacin 2% + Tio2 2% P.G 10cc + Fe2O3 AL60=90cc وقت شریفتان را نگیرم الان صورتم عاری از جوش هست هر چند جای جوشها بصورت لکه هایی هست اما نه عمیق و فرورفته..وقتی صورتم را از ضد آفتاب ساخته شده پاک می کنم چانه و اطراف بینی ام (یعنی بین بینی و گونه ها) قرمز است و بیشتر این قرمزی مرا رنج میده..آیا ادامه داروهای لایه برداری را پیشنهاد می کنید؟ آرایشگاه که میرم موقع انداختن بند میگوید پوستت خوب شده اما نازک شده...الان تنها قرص دکوتان را بصورت یک در میان میخورم و کپسول های ویتامین c از zink plus ها را هم هر روز میخورم. و از هیچ نوع کرمی استفاده نمی کنم و تنها همین ضد آفتاب را تکرار می کنم..یعنی میترسم که کرمی بخرم...از طرفی میخواستم لیزر کنم ولی یک نفر را دیدم که پس از مدتی پایین چشمش باد کرده بود و گفتند آب آورده و یک نفر هم برای موهای پشت لبش انجام داد بعد از یک سال یک هاله متمایل به قهوه ای پست لبش بود که بدون آرایش مثل صورت تراشیده آقایان شده..و باعث شده از لیزر بترسم... و چون تا کنکور کارشناسی ارشد بصورت موقت بیشتر ساعاتم را در منزلم و کار را کمتر کردم تنها تا بهمن مبتونم درمانهایی که منجر به قرمزی و درمعرض آفتاب نبودن هست را انجام بدم ...نظر شما با قرص دکوتان که یک روز در میان دارم ادامه میدم و قرص ویتامین سی چیست؟ضد آفتاب چکار کنم؟..یک معضل اساسی برایم شده..بزرگترین لطف را میکنید اگه پاسخ دقیقی به من بدید.ممنون که پرسش من رو خوندید و خواهشمندم پاسخمو بدید ممنون از شما

1 پاسخ 1

سلام.اشتباهتان این است که آکوتان را زود قطع کردید.کبسولی است به نام Oratan که من برای بیمارانم تجویز میکنم خیلی بهتر اکنه را کنترل میکند

برگرفته از : http://www.drgitafaghihi.ir/ (دکتر گیتا فقیهی)



من پاسخ بهتری دارم !


عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده