جستجوجستجو
عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده
(اسامی خوراکیهای نام برده شده در قران) (اسم.ميوه هايي که در قرآن آمده با خواص) (اسامی میوه هایی که در قرآن آمده است) (میوه هایی که در قرآن نام برده شده) (نام میوه هایی که در قرآن آمده است) (میوه هایی که در قران امده) (خواص میوه ها در قرآن) (خواص میوه های بهشتی ذکر شده در قران) (نام میوه ههای که در قران امده است نام ببرید) (میوه های نام برده شده در قرآن) (میوه هایی که در قران امده اند) (میوه هایی که در قرآن آمده اند) (نام میوه هایی که در قران امده) (میوه هایی که در قرآن آمده) (میوه های نامبرده در قرآن) ( در مورد خاصیت میوههای که در قرانی آمده است) (خواص میوه ها در قران) (فواید نام قرانی برای فرزندان) (نام میوه های قرآنی) (نام میوه هایی که در قرآن امده است) (خواص زیتون را شرح دهید) (میوه بهشتی را نام ببرید) (میوه های نامبرده در قران) (نام ميوه هاييي كه در قران امده) (نام خوراکی هایی که در قرآن آمده و خواص آن ها) (میوه هاییکه در قرآن نام برده شده) (میوه های نام برده در قرآن) (آیه های قرآن درباره خرما) (فواید میوه هایی که در قرآن آمده) (ميوه هايي كه نامشان در قران آمده اند) (آیات در مورد میوه) (آيات قرآنی در خصوص ميوه های بهشتی) (آیه های قرانی در زمینه میوه ها) (اسامي ميوه ها در قران) (چه میوه هایی در قران نامشان امده) (چه میوه هایی در قرآن ذکر شده است ) (اسامی میوه های نامبرده شده درقران) (میوه های بهشتی که به انان در قرآن ذکر شده و خواص ان ها) (نام میوه هایی که در قران امده است و دلیل ان) (میوه هایی نامشان در قرآن آمده است) (فواید میوه های قرآنی) (اهمیت میوه در آیات قرآن) 

پرسشکده > مذهب
پیوند همیشگی پرسش
    در مورد میوه های نام برده شده و خواص آنها در آیات قرآن توضیح دهید.
ویرایش
پیوند همیشگی پاسخ
در باره خواص برخی میوه ها که نامشان در قرآن آمده توضیحاتی بیان می شود :
1- تین ( انجیر ) : این میوه دارای ارزش غذائی فراوانی است و لقمه ای است لذیذ ومغذی و مقوی برای هر سن وسال و خالی از پوست و هسته و زوائد . از انجیر می توان به عنوان قند طبیعی برای کودکان استفاده نمود ، ورزشکاران و آنها که گرفتار ضعف و پیری اند می توانند از انجیر برای تغذیه خود استفاده کنند. می گویند افلاطون به قدری انجیر را دوست می داشت که بعضی آن را دوست فیلسوفان نا میده اند . سقراط انجیر را جذب کننده مواد نافع و دفع کننده مواد مضر می دانست . جالینوس رژیم مخصوصی از انجیر برای پهلوانان تنظیم کرده بود ، به پهلوانان روم و یونان قدیم نیز انجیر داده می شد . غذا شناسان می گو یند : انجیر سر شار از ویتامین های مختلف و قند است و در بسیاری از بیماری ها از آن به عنوان یک دارو می توان استفاده کرد . مخصوصا هر گاه انجیر و عسل را به طور مساوی مخلوط کنند برای زخم معده بسیار مفید است و خوردن انجیر خشک فکر را تقویت می کند. خلاصه به دلیل وجود عناصر عدنی در انجیر که سبب تعادل قوای بدن و خون می گردد انجیر را غذای هر سن و شرائطی معرفی کرده اند . در حدیثی از حضرت رضا –ع- آمده است : انجیر بوی بد دهان را از بین می برد ، لثه ها واستخوانها را محکم می کند ، مو را می رویاند ، درد را بر طرف می سازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست . و نیز فرمود : انجیر شبیه ترین اشیا به میوه بهشتی است .
2- زیتون : غذا شناسان و دانشمندان برای زیتون و روغن آن اهمیت بسیار زیادی قائلند و معتقدند کسانی که می خواهند همواره سالم بمانند باید از این اکسیر حیاتی استفاده کنند . روغن زیتون دوست صمیمی کبد است و برای رفع عوارض کلیه ها و سنگ های صفراوی و قو لنج های کلیوی و کبدی و رفع یبوست بسیار موثر است . به همین دلیل در قرآن از درخت زیتون به عنوان شجره مبارکه یاد شده است . روغن زیتون نیز سرشار از ویتامین هاست و دارای فسفر و گوگرد و کلسیم و آهن و پتاسیم و منگنز است . مرهم هائی که از روغن زیتون و سیر تهیه می شود برای انواع درد های رماتیستی مفید است و سنگ های کیسه صفرا با خوردن روغن زیتون از بین می روند . در حدیثی از امیر مومنان چنین آمده است : خانه ای که در آن از سرکه و روغن زیتون به عنوان نان خورش استفاده ی کنند هر گز از طعام خالی نمی شود و این غذای پیامبران است . در حدیث دیگری از از حضرت رضا –ع- آمده است : روغن زیتون غذای خوبی است ، دهان را خوش بو و بلغم را بر طرف می سازد ، رنگ صورت را صفا و طراوت می بخشد ، اعصاب را تقویت کرده ، بیماری و درد و ضعف را لز میان می برد و آتش خشم را فرو می نشاند . در حیثی از پیامبر بزرگ چنین آمده است : روغن زیتون را بخورید و بدن را با آن چرب کنید که از درخت مبارکی است .
3- خرما : در خرما کلسیم وجود دارد که عامل اصلی استحکام استخوان ها است و نیز فسفر وجود دارد که از عناصر اصلی تشکیل دهنده مغز و مانع ضعف اعصاب و خستگی است و قوه بینائی را تقویت می کند . و نیز پتاسیم وجود دارد که فقدان آن را در بدن علت حقیقی زخم معده می دانند و وجود آن برای آن برای ما هیچه ها و بافت های بدن بسیار پر ارزش است . خرما ضد سرطان است و در مناطقی که مصرف خرما بیشتر است ابتلای به سرطان کمتر است و عامل این موضمع را وجود منیزیم می دانند . قند فراوانی که در خرما وجود دارد از سالم ترین قند ها است که حتی در بسیاری از موارد، مبتلایان به بیماری قند نیز می توانند به راحتی از آن استفاده کنند . دانشمندان در خرما 13 ماده حیاتی و 5 نوع ویتامین کشف کرده اند که آن را به صورت یک منبع غذائی غنی و بسیار پر ارزش در آورده است . در روایتی از علی –ع- آمده است : خرما بخورید که شفای بیما ری هاست .
4- انگور : در مورد انگور گفته اند که انگور یک داروخانه طبیعی است و از نظر خواص بسیار نزدیک به شیر مادر است یعنی یک غذای کامل است . انگور در بدن دو برابر گوشت ایجاد حرارت می کند و علاوه بر این ضد سم است و برای تصفیه خون و دفع رماتیسم و نقرس و زیادی اوره خون اثر درمانی مسلمی دارد . انگورمعده و روده را لایروبی می کند ، نشاط آفرین است و اندوه را بر طرف می کند .اعصاب را تقویت کرده و ویتامین های موجود در آ ن به انسان نیرو و توان می بخشد . انگور قدرت میکرب کشی قابل توجهی دارد و عامل موثری برای مبارزه با سرطان است . در روایتی از پیامبر آمده است :بهترین طعام شما نان و بهتر ین میوه شما انگور است .
{ ر. ک : تفسیر نمونه ، ج 27 ، سوره تین و ج 11 ، ص 172 }

برگرفته از پرسمان





پرسش های مرتبط:
در بحث هدف خلقت بعد از پرسش های مختلف از مجاری متفاوت به این مسأله رسیدم که خداوند به جهت تکامل انسان خلقت آن را ایجاد فرموده است تا بعد از سپری شدن عمر دنیوی و مراجعت به آن دنیا این هدف به ثمر برسد. حال این فرضیه برای بنده مطرح شده است که آدم قبل از آفرینش که از جنس خاک و از پست ترین موجودات بوده است و یا خداوند از آن سؤال فرمود که می خواهی به درجه خلیفه من برسی و از افلاکیان درجاتت بالاتر برود؟ و یا این که خود خاک به خدا عرض کرده که می خواهد تکامل پیدا کند و بعد آفرینش اتفاق می افتد. می خواهم در مورد مسأله فوق بنده را کامل راهنمایی فرمائید و توضیح دهید.
می خواستم بدانم در دین اسلام که صحبت از برابری و مساوی بودن همه مردم شده است چرا در قرآن آیه هایی در مورد برده (مثلا آزاد کردن برده یا کنیز بودن عده ای از زنان که حتی خود قرآن در امر ازدواج آنها را در مراتب بعد از زنان آزاد قرار داده است) سخن به میان آورده است؟
لطفا درباره مسائل حقوقی زیر توضیح دهید. الف. ماده 220 ق م ا (قانون مجازات اسلامی) می گوید: اگر پدر یا جدپدری فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود و به پرداخت دیه ی قتل به ورثه و تعزیر محکوم می شود. اولا آیا چنین حکمی در شرائط کنونی درست است؟ ثانیا چرا این حکم در مورد مادر و مادر بزرگ نیست (در حالی که زحمات مادر برای فرزندانش به اندازه پدر و بلکه بیشتر است) ب. ماده 261 ق م ا می گوید: اولیا دم که قصاص و عفو در اختیار آن هاست همان ورثه ی مقتول هستند مگر شوهر یا زن که در قصاص و عفو و اجرا اختیاری ندارند. به نظر شما چرا یک شوهر نسبت به همسر خود و بالعکس نباید حق قصاص و عفو داشته باشد، دو نفر که عمری را با هم زندگی کرده اند و ... آیا این حکم عادلانه است؟ ج طبق ماده 949-947 قانون مدنی، زوج از تمام اموال زوجه (زن) خود ارث می برد ولی زوجه فقط از اموال منقول و قیمت ابنیه و اشجار ارث می برد و نه عین (خود) آنها، مگر این که وارث از دادن قیمت ابنیه و اشجار امتناع کند که در آن صورت زن می تواند از عین آن سهم خود را استیفاء کند؟ علت این تفاوت فاحش بین زن و مرد چیست؟ د. ماده 630 ق م ا می گوید: هر گاه مردی همسر خود را در حال زنا با مرد اجنبی مشاهده نماید و علم به تمکین زن داشته باشد می تواند در همان حال هر دوی آنها را به قتل برساند. چرا این حکم در مورد زن وضع نشده است یعنی چرا اگر زن شوهر خود را در این وضعیت مشاهده کند نمی تواند او را به قتل برساند!!؟
در قرآن در مورد وقایعی مانند کوه طور، غار اصحاب کهف و غیره مطالبی می خوانیم آیا امروزه این آیات شناخته شده است؟
لطفا در مورد سلسله ذهبیه و درستی و نادرستی عقاید آنها توضیح دهید.

چاپ اعلان ارسال برای دوستان مشترک شوید اضافه به دوست داشتنی ها پرسشکده خانه من باشد


کلیدواژه

 
Poseshkadeh on Google+ Porseshkadeh on Twitter Porseshkadeh on Facebook Porseshkadeh RSS Feed