جستجوجستجو

پرسشکده > مذهب
پیوند همیشگی پرسش
    در مسائل جنسی، زن از چه چیز مرد خوشش می آید؟ یعنی شوهر چه کاری خوب است انجام دهد؟ لطفا کتاب جامعی در رابطه با مسائل جنسی در دوران نامزدی، شب زفاف و بعد از آن معرفی کنید که هم از لحاظ دینی و هم ازلحاظ علمی کتاب مفیدی باشد.
ویرایش
پیوند همیشگی پاسخ
از آموزه های دینی به دست می آید، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد به یکی از سنت های پیامبران(ص) عمل کرده است.
نکته ای در اینجا باید بر آن تأکید کرد این است که در انسان برخلاف سایر جانداران، کیفیت همبستر شدن با همسر و انجام رفتار جنسی غریزی نیست و بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت، گرچه اصل وجود غریزه جنسی غریزی و فطری است. به همین دلیل یکی از اموزه های ضروری برای هر پسر و دختر جوان که تصمیم دارند ازدواج کنند این است که دانستنی های لازم برای این کار را یاد بگیرند. این دانستنی ها شامل: مقدمات همبستر شدن، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن، شناخت راه های مختلف همبستر شدن، آگاهی از راه های جلوگیری از بارداری، تنظیم خانواده، آگاهی از احکام شرعی آن اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن مثل غسل و امثال آن، رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن، خوشبو بودن و امثال آن، آگاهی از نکات بهداشتی آمیزش و رعایت آن، آگاهی ضمنی از اختلال های جنسی که در صورت وقوع، سریعا برای معالجه اقدام کنند و صدها نکته ریز و درشت که بیان آنها در این نامه مقدرو نیست و برای فراگیری آن لازم است به کتاب های مفیدی که در این زمینه تألیف شده مراجعه کنید.
نکته ای که در اینجا لازم است یادآوری کنیم این است که رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی (ارگاسم) یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسی است. اما با تأسف باید بگوییم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم آگاهی و رعایت نکات بالا است، از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند. حتی طبق آماری که روان شناسان و کارشناسان امور خانواده ارائه کرده اند بیش از 75 درصد از عوامل اختلاف های خانوادگی ریشه در این موضوع دارد. حتی شیخ اجل سعدی در گلستان در ضمن داستانی می گوید:
P} زن کز بر مرد بی رضا برخیزد{E}زان خانه و زان سرا بلا برخیزد{P
نکته دوم این است که در رسیدن به اوج لذت جنسی، که علامت آن انزال در زن و مرد است، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولا مرد بسیار زودتر از زن به این مرحله می رسد. به همین خاطر بسیاری از مردان وقتی به ارگاسم می رسند دست از کار می کشند در حالی که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسیده است. رها کردن زن دراین حالت باعث می شود مشکلات جسمی زیادی از جمله ایجاد درد در ناحیه کمر و شکم برایش به وجود آید. پس لازم است مرد به این نکته توجه کند و قبل از آمیزش، همسرش را با تحریک کردن ، آماده این کار کند.
در روایات فراوانی این موضوع مهم بیان شده و تصریح می کند یکی از آداب همبستر شدن با همسر، ملاعبه یعنی تحریک زن از طریق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن است و حتی در حدیثی آمده است مردی که قبل از نزدیکی با همسرش ملاعبه کند، مورد نظر و لطف و رحمت ویژه خدا قرار می گیرد.
ملاعبه باعث می شود که برای زن فاصله ارضا شدن کم شود و با شروع آمیزش پس مدتی زن به اوج لذت جنسی برسد، ولی اگر ملاعبه به صورت کامل انجام نشود، زمان ارضا برای زنان طولانی می شود، و مرد قبل از زن به ارگاسم می رسد. البته زن نیز می تواند زمان ارضای مرد را با تحریک و ماساژ آلت و سایر قسمت های تحریک پذیر مرد، طولانی تر کند.
نکته سوم اینکه، ممکن است در اثر عواملی مرد دچار عارضه زودانزالی باشد. برای درمان زودانزالی مردان رعایت موارد زیر توصیه می شود:
1. قبل از هرچیز باید توجه داشته باشید که محیط و فضا و اتاقی که در آن استراحت می کند باید فضای آرام و امن باشد زیرا فضای امن و آرام زمینه کافی را برای عمل زناشویی فراهم می کند و آرامش روانی محیط زمینه ساز عجله نکردن برای تمام شدن کار لازم و ضروری است. ولی اگر احساس شود ممکن است در معرض مشاهده دیگران حتی کودک خردسال و یا شیرخوار واقع شوید دچار مشکل می شوید بنابراین توصیه می شود در اتاق اختصاصی و درب اتاق بسته و حتی قفل شده عمل انجام گیرد.
2. اگر از مطلب خاصی دچار اضطراب می شوید به رفع علت اضطراب پرداخته شود زیرا اضطراب از هر مطلب و موضوعی به از دست دادن کنترل و تسلط بر اعصاب و وضیت روانی منجر می شود.
3. پیش از ارتباط جنسی، مرد حتما باید با مالش نقاط حساس و جنسی بدن زن را تحریک کنید و او را به سر رضایت و شوق آورده تا زمانی که زن به آمادگی کافی برای عمل زناشویی پیدا کند زیرا زن برای رسیدن به اوج لذت جنسی مدت زمان بیشتری نیاز دارد. بخلاف مردان که زودتر تحریک شده و به اوج لذت جنسی می رسند. بنابراین مرد باید تحمل کند و با ایجاد آمادگی در زن زمان ارگاسم همدیگر را نزدیک تر کنند لذا گاهی لازم است 15 دقیقه مقدمات عمل زناشویی طول بکشد.
4. قبل از ارتباط جنسی، زن، آلت مرد را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهد.
5. در طول شبانه روز و هفته به وضعیت زود انزالی فکر نشود.
6. در طول شبانه روز و هفته به امور غیرجنسی فکر شود و یا به فعالیتی مشغول شود مثلا آدامس جویده شود.
7. به محض احساس نزدیک شدن لحظه انزال، مقعد خود را سست کرده و با دهان باز نفس آرام و عمیق کشیده شود.
8. برای ارتباط جنسی، مرد در زیر قرار گیرد و زن در رو تا مرد دیرتر به ارگاسم و اوج لذت جنسی برسد.
9. به هنگام ادرار کردن، 2 تا 3 بار و حتی بیشتر ادرار کردن را قطع و وصل کنید.
10. از تغذیه مناسب بهره گرفته شود از خوردن ماست و ترشی و نیز مواد غذایی تحریک کننده غریزه جنسی خودداری شود.
11. در شبانه روز به طور مرتب ورزش کنید و به تقویت عضلات بدنی خود بپردازید.
12. با مراجعه به پزشک از داروهای مناسب استفاده شود.
در رابطه با مسائل مربوطه به ازدواج و مسائل خانواده کتاب‏هاى متعددى وجود دارد. از جمله مى‏توانید به کتاب‏هاى زیر مراجعه فرمایید:
- ازدواج مکتب انسان سازى شهید دکتر پاک‏نژاد، ج 3
- آیین همسردارى ابراهیم امینى
- حلیه‏المتقین (ص 70 75) علامه مجلسى
- بهشت خانواده دکتر مصطفوى
- بهداشت ازدواج از نظر اسلام دکتر صفدر صانعى
-ازدواج و مسائل جنسى، گروهى از نویسندگان
- مشاوره جنسی و زناشویی، علی اسلامی نسب.

موارد و زمان‏هایى که نزدیکى در آنها حرام است، عبارت است از:
1. در حال احرام،
2. زمان نفاس،
3. در حال اعتکاف،
4. دوران قاعدگى،
5. در حال روزه واجب،
6. زمانى که زن کمتر از نه سال داشته باشد،
7. جایى که طواف و نماز نساء در حج را به جا نیاورده باشد.V
در مواردى از اوقات، آمیزش مکروه است؛ از جمله:
1. اول ظهر،
2. مقابل قبله،
3. پشت به قبله،
4. در زیر آسمان،
5. در حال ایستاده،
6. در هنگام غروب آفتاب،
7. در شب عید فطر و قربان،
8. بعد از غذا و با شکم پر،
9. در شبى که ماه گرفته باشد،
10. در روزى که خورشید گرفته باشد،
11. در حالى که بچه ناظر آنها باشد،
12. در حال احتلام پیش از غسل یا وضو،V}البته اگر بدون فاصله چند بار آمیزش انجام گیرد مکروه نیست.{V
13. بعد از طلوع فجر تا طلوع خورشید،
14. در حالى که هردو کاملاً عریان باشند.V}العروه الوثقى، النکاح، م 11.{V
پاره‏اى از آداب و مستحبات آمیزش عبارتند از:
1. تعجیل نکنند؛
2. با وضو باشند؛
3. قبل از آمیزش ملاعبه کنند؛
4. در مکان پوشیده و پنهان باشند؛
5. در زمانى باشد که زن میل به آمیزش دارد؛
6. از خداوند فرزندى پاک و مبارک و سالم درخواست کنند؛
7. تسمیه (بسم الله الرحمن الرحیم) و استعاذه (اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) بگویند.V}همان، م 9 و 18 و 20{V
در رابطه با مسائل مربوطه به ازدواج و مسائل خانواده کتاب‏هاى متعددى وجود دارد. از جمله مى‏توانید به کتاب‏هاى زیر مراجعه فرمایید:
- ازدواج مکتب انسان سازى شهید دکتر پاک‏نژاد، ج 3
- آیین همسردارى ابراهیم امینى
- حلیه‏المتقین (ص 70 75) علامه مجلسى
- بهشت خانواده دکتر مصطفوى
- بهداشت ازدواج از نظر اسلام دکتر صفدر صانعى
-ازدواج و مسائل جنسى، گروهى از نویسندگان
- مشاوره جنسی و زناشویی، علی اسلامی نسب.

برگرفته از پرسمان





پرسش های مرتبط:
یکی از ادعاهای معجزات علمی قرآن این است که در قرآن از نظریه بیگ بنگ (بیگ بنگ چیست؟) صحبت شده است. البته پیشتر در دو نوشتار قرآن و پیدایش جهان، قضیه پدید آمدن کائنات از دود و گسترش یافتن کائنات در مورد موارد مشابهی سخن رانده شده است آیه ای که از آن برای اثبات این معجزه استفاده میشود از این قرار است: سوره انبیا آیه 30 أوَ لَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ الأَْرْضَ کانَتا رَتْقاً فَفَتَقْناهُما وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ‏ءٍ حَیٍّ أَ فَلا یُؤْمِنُونَ آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم ؟، و هر چیز زنده‏ای را از آب قرار دادیم، آیا ایمان نمی‏آورند!
معمولاً این آیه را مترجمین به آسمانها و زمین یکی بودند، سپس آنها را جدا کردیم ترجمه میکنند. قبل از اینکه هر بحثی را مطرح کنیم از شما دعوت میکنم به این آیه بیشتر توجه کنید، گفته است آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم؟ آیا واقعا خالق کائنات فکر میکند کافران باید این اتفاق را اگر هم افتاده باشد دیده باشند؟ کدام انسانی خلقت کائنات را دیده است که الله از کافران انتظار دارد آنرا دیده باشند و به دلیل این دیدن خود به او ایمان بیاورند؟ آیا الله از کافران کاری که برایشان غیر ممکن بوده است را انتظار دارد؟مدعیان اینکه قرآن بیگ بنگ را پیشبینی کرده است میگویند این آیه از سینگولاریتی سخن میگوید. در بررسی این آیه باید به نکات زیر اشاره کرد:نخست اینکه در زمان سینگولاریتی زمین و آسمان یکی نبودند، اساساً زمینی وجود نداشته است که بخواهد با آسمان یکی باشد، زمین میلیونها سال بعد بوجود آمده است.دوم اینکه بر اساس این آیه زمین از آسمانها جدا شده است، اگر منظور از آسمانها کائنات باشد بازهم این آیه غلط میشود.سوم اینکه برای درک این آیه باید به توضیحی که قرآن از نحوه پیدایش جهان میدهد توجه کرد. داستان خلقت جهان در قرآن ریشه در اساطیر باستانی منطقه دارد، بویژه اساطیر بابلی و داستان گیلگمیش دارد. در حماسه گیلگمیش که بسیار قدیمیتر از قرآن است نیز دقیقا از یکی بودن آسمانها و زمین و بعد جدا شدن آنها سخن رفته است. ایده جدا شدن زمین و آسمانها از یکدیگر در سایر اساطیر منطقه نیز یافت میشود، مثلا در مصر باستان باور بر این بوده است که خدای زمین (جب) و خدای آسمان (نات) به یکدیگر چسبیده بودند و جداشدن اختیاری آنها سبب شکل گیری جهان بصورت فعلی شد. بنابر این ماجرای جدا شدن زمین از آسمانها ارتباطی به بیگ بنگ ندارد و از اساطیر و افسانه های ملل مجاور اعراب به قرآن راه یافته است و اگر واقعا بخواهیم آنقدر نادان باشیم که آنرا به بیگ بنگ نسبت بدهیم، باید امتیاز را به کفار مصری و بابلی بدهیم.دکتر علی سینا در مورد این ادعا (در اینجا) توضیحات جالبی ارائه داده اند که در اینجا مقداری از آنرا نقل قول میکنم. دکتر علی سینا معتقد است این آیات برگرفته از کتاب پیدایش تورات هستند و همان عبارتها به شیوه دیگری در قرآن آمده است:تورات کتاب پیدایش، 1: 6 تا 9سپس خدا فرمود: توده های بخار از هم جدا شوند تا آسمان در بالا و اقیانوسها در پایین تشکیل گردند. خدا توده های بخار را از آبهای پایین جدا کرد و آسمان را بوجود آورد. شب گذشت و صبح شد و این روز دوم بود.از رد ادعای اشاره به بیگ بنگ در قرآن گذشته، به نظر دکتر علی سینا آیه بالا با آیه زیر در تناقض است.سوره فصلت آیه 11.ثُمَّ اسْتَوى إِلَى السَّماءِ وَ هِیَ دُخانٌ فَقالَ لَها وَ لِلأَْرْضِ ائْتِیا طَوْعاً أَوْ کَرْهاً قالَتا أَتَیْنا طائِعِینَ .سپس اراده آفرینش آسمان فرمود در حالی که به صورت دود بود، به آن و به زمین دستور داد به وجود آئید و شکل گیرید، خواه از روی اطاعت و خواه اکراه! آنها گفتند: ما از روی طاعت می‏آئیم!
البته این ترجمه آیت الله مکارم شیرازی است توجه داشته باشید که الله به چیزی که وجود ندارد صحبت میکند و به آن میگوید بوجود بیا! آیا با چیزی که وجود ندارد میتوان صحبت کردجالبتر اینجا است که آسمان جواب هم میدهد.
ترجمه عبدالمحمد آیتی نیز این است:ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ.سپس به آسمان پرداخت و آن دودی بود پس به آسمان و زمین گفت : خواه یا ناخواه بیایید گفتند : فرمانبردار آمدیم
یوسفعلی مترجم معروف قرآن به زبان انگلیسی اینگونه این آیه را ترجمه کرده است:
Moreover He comprehended in His design the sky, and it had been (as) smoke: He said to it and to the earth: Come ye together, willingly or unwillingly. They said: We do come (together), in willing obedience.
به نظر دکتر علی سینا میان آیه ای که اسلامگرایان تلاش میکنند از آن بیگ بنگ را بیرون بکشند و این آیه تناقض وجود دارد، یکی از جدا شدن سخن گفته است و دیگری به هم آمدن و پیوستن. کدام یک از این دو لطفا در مورد این متن جوابیه ارسال نمایید
در برخی از کتاب ها خوانده ام که ذهن انسان هر چه را که بخواهد می تواند به خود جذب کند در واقع هر چیز خوب یا بد را ذهن انسان به خود جذب می کند. اگر اینگونه است دعا چه نقشی در برآورده شدن آرزوهایمان دارد؟ آیا در دین هم در مورد این مسائل مطلبی وجود دارد؟
آنچه بیشتر برایم سؤال انگیز بود: 1- این فرموده حضرت امام(ره) : سوم آنکه ضرر و نفعی ندارد؛ ... مثل حساب و هندسه و هیئت و امثال آن ... حتی الامکان اشتغال پیدا نکردن به آنها خوب است؛ ... در بین علوم آنچه که به حال حیات ابدی و زندگانی جاویدان انسان نافع است، بهتر از همه است و مهمتر از جمیع آنهاست. کتاب چهل حدیث- شرح حدیث بیست و چهارم- صفحه 396 و 397 و این فرموده علامه طباطبایی: سوال: آیا علوم ریاضی و طبیعی در عرف قرآن علم نیستند؟ جواب: در عرف قرآن کریم خیر، عرف قرآن آنها را علم نمی نامد. در کل این علومی که ما به آنها لفظ علم اطلاق می کنیم در حقیقت فن هستند و آن هم فنونی برای زندگی در این عالم، که البته ندانستن آنها مشکلی برای ما پیش نمی آورند( مانند انسانهای پیشین و پیامبران پیشین) و فقط شاید تسهیل کننده امور دنیوی باشند( و البته از دید برخی دلمشغولی و تفریح) که در غیر این صورت باید نعوذالله به عدالت خداوند نسبت به انسانهای پیشین، در حال حاضر و بعدی ها شک کرد! دقت کنیم که به فضا رفتن هدف نبوده! که لازم باشد همه آن را درک کنند! رفتن و نرفتن به آن هم در اصل قضیه خللی ایجاد نمی کند. نیز ازحضرت آیت الله جوادی آملی: آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه دانشگاه وقتی اسلامی است که دانش آن اسلامی باشد، گفت: علم سکولار، دانشجوی سکولار‌ تربیت می‌کند. جوادی آملی با اشاره به اسلامی کردن دانشگاه‌ها گفت: علمی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود لاشه مرده‌ای است که قابل اسلامی شدن نیست. وی ادامه داد: وقتی دانشگاه اسلامی می‌شود که دانش آن اسلامی شود و در حال حاضر دانش سکولار است. این استاد حوزه تصریح کرد: آنچه در حال حاضر در دانشگاه‌ها از آن سخنی گفته نمی‌شود، خدا و پیغمبر(ص) و اینکه چه کسی این هستی و جهان را به وجود آورده، است. سئوال این است که 1- اگر علومی مثل فیزیک و ریاضیات به نظر حضرت امام (ره) علمی است که نه مفید است و نه ضرر دارد حتی اگر به قول شما رنگ خدایی داشته باشد چه نیازی به یادگیری آن است؟ 2- بنا به فرموده علامه طباطبایی علمی که خداوند در قرآن به آن امر کرده ،علم خداشناسی و معرفت است و هیچ ارتباطی به علوم دانشگاهی ندارد و سؤال و جوابی از فیزیک و شیمی از انسان نمی شود پس اگر یاد گرفتن علوم دانشگاهی صرفا یک فن و مهارت برای گذراندن امور دنیوی است و این فرد هیچ برتری در نزد خداوند از سایرین ندارد، چه لزومی به یادگیری آن است؟ 3- بنا به فرموده حضرت آیت الله جوادی آملی علم دانشگاهی علمی سکولار بیش نیست که اگر شما نیتی الهی هم داشته باشید، چیزی که می آموزید سکولار بوده و قابل اسلامی شدن هم نیست. البته این فرموده حضرت در جهان امروز به سهولت قابل مشاهده است چرا که کسی نمی تواند ادعا کند که با پیشرفت حیرت آور علوم دانشگاهی، ایمان و اعتقاد بشری نیز افزایش یافته اگر نگوییم که بدتر هم شده و ثروت اندوزی و دین گریزی حتی در جوامع مسلمان بیشتر هم شده و باز این سؤال که چه نیازی به یادگیری علوم دانشگاهی است؟ 4- باز در متن بالا آمده که اگر منظور قرآن همان علوم دانشگاهی باشد باید به عدالت خدا شک کرد که آن علم مفید را به گذشتگان نداده و نیز در جمله ای دیگر: علمی سودمند است که با مرگ انسان آن نیز از بین نرود بلکه آخرت او را تأمین کند. علومی مثل فیزیک شیمی و ... چه نیازی از آخرت انسان را برآورده می سازد؟
آیا در ازدواج مرد بیشتر از نظر سکسی به همسرش وابسته است و زن از نظر محبتی، چرا؟ خب زن که عاطفه بیشتری دارد چطوری با موجودی می تواند زندگی کند که عاطفه کمتر از خود برخوردار است همین طور زن با وجودی که شهوت زیادتری که مرد دارد با چنین موجودی زندگی می کند؟ لطفا زود جواب دهید.
مسلمانم، معتقدم اما دلایل شما را برای تعدد زوجات قبول ندارم. شما می گویید:
1. زنان در دوره بارداری یا سیکل از ارتباط محرومند. من می گویم اگر زن باید صبر کند، مرد هم باید بتواند. 2. مرد در سفر نیاز دارد، من می گویم نیاز زن در این مدت چه می شود؟ اگر زن صبر می کند، مرد هم باید بتواند. 3. مردان بیشتر نیاز دارند من می گویم علم ثابت کرده که غرایز زن در این مورد بسیار شدیدتر است اما سرکوب می کند. 4. مردان حافظ حقوق انسانی و روحی و احساسات زنان بی سرپرست می شوند، من می گویم پس احساسات همسر اول چه می شود؟ آیا وزنه ای برای شناخت رعایت عدالت بین همسران هست؟ آیا همین که نان و خورشتی جلوی کسی بگذارند یعنی رعایت عدالت؟ ما این کار را به سگ دوره گردی که به در خانه امان پناه آورده هم می کنیم. امیدوارم پاسخی که داده می شود در خور شأن زنان مسلمان و آگاه و فهیم امروزی باشد.

چاپ اعلان ارسال برای دوستان مشترک شوید اضافه به دوست داشتنی ها پرسشکده خانه من باشد


کلیدواژه

 
Poseshkadeh on Google+ Porseshkadeh on Twitter Porseshkadeh on Facebook Porseshkadeh RSS Feed