جستجوجستجو
تبلیغات
تبلیغات متنی
فروشگاه کامپیوتر فیض

نازلترین قیمت بازار در حوزه کامپیوتر و لوازم جانبی

تبلیغات
تبلیغات

پرسشکده > علم و دانش > پزشکی و سلامت
پیوند همیشگی پرسش
    با سلام پسری 19 ساله ام 1 ساله ریزش مو دارم چند بار به پزشک مراجعه کردم و داروهایی مثل پروژست - سولفات روی - مولتی ویتامین و در آخر هم ماینوکسیدیل 5 درصد تجویز کرد ماینوکسیدل رو بیش از یک ماهه مصرف میکنم اما هنوز ریزش مو دارم تمام سرم کم پشت شده دو طرف پیشونیم نسبتا خالی شده و حتی"" در اطراف سر در کنار گوش هم موهام میریزه"" ریزش موهام پارسال ناگهانی شروع شد(در طول یک ماه موهای سرم کم پشت شد ) من مدتی عادت به خود ارضایی داشتم به نظر شما ریزش موهام ارثی یا تغییرات هورمونی ؟ با وجود ادامه ریزش ماینوکسیدیل رو ادامه بدم ؟
پزشک آنلاین در تاریخ 12 مهر ماه سال 1393 در ساعت 12:00 ق.ظ این سوال را پرسیده است.

تعداد بازدید: 310
گزارش تخلف
پیوند همیشگی پاسخ
بله،ماینوکسیدیل را ادامه دهید چون در 1-2 ماه اول مصرف ریزش مو بیشتر می شود ولی بعد از آن کنترل میشود. به مقاله ریزش موی موجود در وب سایت من مراجعه فرمایید.

برگرفته از : http://www.drshahingohar.ir/ (دکتر آناهیتا شاهین گوهر)


پزشک آنلاین در تاریخ 12 مهر ماه سال 1393 در ساعت 12:00 ق.ظ به این سوال جواب داده است.





پرسش های مرتبط:
با سلام پسری 29 ساله ام. 1 ماه است که ریزش موی بسیار شدید گرفته ام، حتی موهای پشت سر و بالای گوش که نسبت به هورمون تستسترون واکنشی ندارند به طوری که با دست کشیدن در موهای پشتی 8 ، 9 تار مو ریزش دارم ! از نظر ارثی در هیچکدام از اقوام مشکل دیده نشده فقط یکی از دایی های بنده در سن 50 سالگی به میزان کمی موهای فرق سرش کم پشت شده 1 ماهه مصرف ماینوکسیدیل را شروع کردم و 6 روز هم هست قرص فیناستراید می خورم.مشکل کم خونی و تیروئید ندارم.دچار استرس و اضراب شده ام.آیا این ریزش ناگهانی در اثر مصرف ماینوکسیدیل است ؟ از بچگی دچار خود ارضایی بسیار شدید بوده ام، آیا این مسئله علت نازک شدن و ریزش موی من است ؟
با سلام خدمت خانوم دکتر ... ممنون از اینکه کاربران رو به این خوبی راهنمایی می کنین ... یه سوالی داشتم در ارتباط با فرص رجین دایت از حضورتون ... 28 سالمه و دختری مجرد هستم با ریزش مو هورمونی و ارثی که تار موهام به شدت نازک شدند ... ریزش مو ارثی در خانواده مادری و پدری دارم ... 7 و 8 سال پیش آزمایش هورمونی انجام دادم و هورمون پرولاکتین و تستسترونم بالا بود که اسپیرونولاکتون مصرف می کردم روزی دو تا ... و از دو سال پیش قرص فیناستراید 5 میل مصرف دارم که به لطف خدا هر دو هورمون متعادل شدند و حالا قرص اسپیرونولاکتون رو روزی یک عدد و فیناستراید هم 1 عدد می خورم ... و حدودا 4 ماهی هست که قرص رجین دایت مصرف می کنم روزی یک عدد ....و تاثیر فوق العاده ای در بهبود ریزش موهام داشته ... و چون صورت لاغری دارم در کل در ترکیب چهره ام هم اثر خوبی داره ... اما سوالم ===>>>> به نظرتون اگر من این قرص رجین دایت رو مادام العمر مصرف کنم عوارض سوء در بدن من ایجاد نخواهد کرد؟؟؟ البته ازین به بعد یک روز در میان اگر مصرف کنم ؟؟؟ احساس می کنم هم رشد موهام بهتر شده و هم اینکه موهام از حالت مریضی و نازک بودن خارج شده و بهتر شده ... و هم اینکه محلول ماینوکسیدل 2 % که 7 و 8 سالی میشه مصرف میکنم فطع کنم و به جای اون محلول بعد از شامپو آلپسین Alpecin رو جایگزین کنم ... ممنون میشم اگر توضیح بدین .... با عرض پوزش از طولانی بودن سوالم
سلام اقای دکتر من حدود 7 ساله که خود ارضایی دارم - الان هم ریزش شدید مو پیدا کردم - حدود 1 ماه که دیگه این کار رو انجام نمیدم. لطفا بگین چه کار انجام بدم تا ریزش موهام تموم بشه؟ از شما خواهش میکنم کمکم کنید - چون دیگر موی به سرم نمانده .. پسر-21 ساله-مجرد-فوق دیپلم با تشکر....
با سلام خدمت جناب دکتر و تشکر از وقتی که برای هموطنان ميگذارين. من يک جوان 24 ساله هستم .يه مشکله پوستی دارم که سال هاست منو اذيت ميکنه. در اواخر دوره دبيرستان در اطراف بينی حسّاسيت و خارش و قرمزی شديدی به وجود آمد. متأسفانه به جای مراجعه به متخصّص پوست به دکتر عمومی رفتم.به من کرم کلوبتازل داد ولی هرگز من رو از عواقب استفاده طولانی مدت از اين کرم آگاه نکرد.من همينطور مدت ها استفاده کردم(ابتدا کلوبتازل يک بسته و بعد از آن به مدت طولانی از تريامسينولون ، برای چند سال) و اوایل پوستم بهتر شد امّا پس از چندی طوری شده بود که اگر يک روز استفاده نميکردم پوستم به طرز شديدی قرمز و حساس و خارش دار ميشد..من هم ناگزير به استفاده ادامه دادم.بعد از مدتی با مراجعه به متخصص از کرم خفيف تری به نام تريامسينولون استفاده کردم.من شديداً دچار عوارض اين کرم های کورتنی شده بودم از قبيل حساسيت و قرمزی شديد در اطراف و روی بينی ،پوسته پوسته شدن و خشکی و خارش. برای چند سال ازين کرم استفاده کردم چون در غيره اينصورت اصلاً قادر به خارج شدن از خانه نبودم و اين مسئله در روحيه من تأثير منفی گذاشته بود.آخرين باری که به دکتر پوست رفتم ،ايشون به من گفتن که بايد ديگه از اين کرم استفاده نکنی و با استفاده از کرم های ضعيف تر ،کم کم اين کار رو انجام بدی.من هم همين کار رو کردم ، و الان مدت 6 ماهه که ديگه از هيچ کرم کورتون داری استفاده نکردم و فقط از کرم های مرطوب کننده مثل نيوا استفاده کردم. پوستم کمی بهتر از اون زمانه ولی هنوز هم همون عوارض وجود دارن. حتّی وقتی کرم های مرطوب کننده ميزنم اين کرم ها هرگز به خورد پوستم نميرن وبه نوعی به پوست میچسبند و خود اونها باعث خشکی بيشتر ميشن.در ضمن اين رو هم بگم که پوست من چربه ولی اين عوارض با عث شده که درعین داشتن چربی در ناحيه بينی و اطراف بينی,خشکی های مو ضعی وخارش و قرمزی شدید بوجود بياد .دکتر به من گفت که استفاده از کورتون با عث شده رگ های زيرپوستت گشاد بشن و قرمزی و ساير عوارض هم به همين خاطره . حتی من وقتی وارد يه محيط بسته مثل اطاق ميشم صورتم به شدّت داغ ميشه و شروع به قرمز شدن و خارش ميکنه .من شنيدم که شايد با ليزر بشه اين مشکلو حل کرد و آيا اينکه ليزر IPL ميتونه علاوه بر قرمزی , ساير عوارض ناشی از استفاده کلوبتازل رو مثل پوسته پوسته شدن و خشکی و خارش ناشی از اونو از بين ببره؟ در غير اينصورت اگه ممکنه دارو يا کرم خاصی که بتونه به من کمک کنه رو معرفی کنيد. یک دنیا سپاس.
باسلام پسر 23 ساله هستم که تقریبا 5 ماه پیش بخاطر ریزش موهای وسط سرم و روی شقیقه هام و سفیدی آن به پزشک مراجعه کردم و ایشان قرص فیناستراید ا میلی گرم روزی 1.5 عدد و سولفات روی روزی 2 عدد و محلول ماینوکسیدیل 5 درصد تجویز کردن که بعد از مدتی استفاده اثراث خوبی داشت تا اینکه داروها تمام شد و من استفاده قطع کردم و در حال حاضر دوباره ریزش مو پیدا کردم و موی وسط سرم تقریبا داره خلوت میشه. سوالی که از حضورتون داشتم اینکه بیماری من درمان قطعی نداره؟ و تازمانی که دارو استفاده کنم ریزش مو ندارم؟ این قرص عوارض جدی در آینده داره؟ آیا باید نکات تغذیه ای رعایت کنم؟ با تشکر

چاپ اعلان ارسال برای دوستان مشترک شوید اضافه به دوست داشتنی ها پرسشکده خانه من باشد


کلیدواژه



 
Poseshkadeh on Google+ Porseshkadeh on Twitter Porseshkadeh on Facebook Porseshkadeh RSS Feed