جستجوجستجو
تبلیغات
تبلیغات متنی
فروشگاه کامپیوتر فیض

نازلترین قیمت بازار در حوزه کامپیوتر و لوازم جانبی

تبلیغات
تبلیغات
عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده
(وذی) (آیا مذی روزه را باطل میکند) (مذی روزه را باطل میکند) (آب مذی روزه را باطل میکند؟) (مذی نجس است) (آب مذی وذی) (مذی و روزه) (آیا آب مذی روزه را باطل میکند) (آیا مذی نجس است) (آیا مذی روزه را باطل می کند؟) (ایا مذی روزه را باطل میکند) (مذي) (آیا مذی روزه را باطل می کند) (مذی وضو را باطل میکند) (آیا مذی وضو را باطل می کند) (آیا خروج مذی روزه را باطل می کند) (مذی وذی ودی) (آیا مذی وضو را باطل میکند) (مذی روزه را باطل میکند؟) (ایا شهوت روزه را باطل میکند) (خارج شدن آب از مرد) (ایا مذی غسل دارد) (مذی و وذی) (خارج شدن مذی) (وذي) (ایا مذی روزه را باطل می کند) (مذی وضو) (اب مذی روزه را باطل میکند) (بعد از خروج مذی نماز را باطل می کند) (احکام آب مذی) (اب مذی) (آب مذی) (منی ودی وذی) (ودي ومذي) (وذی و مذی) (آیا وذی روزه را باطل میکند) (اب ودی) (مذى) (مذی و ودی) (ایا منی نماز را باطل میکند) (آيا مذي روزه را باطل مي كند) (ایا خارج شدن مذی روزه را باطل میکند.) (ايا خارج شدن مني باعث باطل شدن روزه مي شود توضيح المسائل ايت الاه خامنه اي) (ایا مذی روزه را با طل میکند؟) (مذی ،وذی و ودی روزه را باطل می کند؟) (مذی و وذی روزه را باطل می کند ؟) (آیا در خارج) (آيا خروج مذی روزه را باطل می کند؟) (مذی ووذی) (ایا خارج شدن) (�����ی� �ی��) (ایا تحریک شدن روزه را باطل میکند؟) (ایا اب شهوت نجس است) (استبرا) (منی نجس است) 

پرسشکده > مذهب
پیوند همیشگی پرسش
    آیا خارج شدن مذی یا وذی و یا ودی وضو و روزه را باطل می کند؟ همچنین آیا موجب غسل می شود؟
پرسمان در تاریخ 5 اسفند ماه سال 1389 در ساعت 02:14 ب.ظ این سوال را پرسیده است.

تعداد بازدید: 47442
گزارش تخلف
پیوند همیشگی پاسخ

هر آبی که از انسان خارج می شود منی نیست و باعث جنابت نمی شود. آبهایی که از انسان خارج می شود پنج قسم است.
1- بول:
2-منى: آبى است که در اوج شهوت (ارگاسم) خارج می شود و به دنبال آن بدن سست می شود و انسان لذت می برد.
3- مذى: آبى است که نوعا هنگام تحریک مختصر جنسى و بعد از آن خارج مى‏شود.
4- وذى: آبى است که بعد از خروج منى خارج مى‏شود.
5- ودى: آب سفید رنگی است که بعد از بول کردن خارج مى‏گردد.
حکم آبها:
1- بول و منی نجس است و طهارت لازم دارد. با خروج منی غسل جنابت نیز به انسان واجب می شود.
2- آبی که گاهی بعد از شوخی با همسریا تحریک شهوت از هر طریقی, بدون ارگاسم، خارج می شود( مذی)پاک است و غسل ندارد و وضو و غسل را باطل نمی کند.
3- آبی که گاهی بعد از بول خارج می شود( ودی) و شباهت به منی دارد آن هم موجب غسل نمی شود، ولی اگر یقین داشته باشد که با بول برخورد داشته, نجس است و لازم است محل خروج را تطهیر شود.
4- همین طور آبی که گاهی بعد از منی بیرون می آید و به آن (وذی) می گویند, به خودی خود پاک است و موجب غسل نمی شود, اگرچه شخص قبل از آن به واسطه خروج منی جنب شده و به غسل نیاز دارد.
بنابراین هر آبی که از بدن خارج می شود حکم منی را ندارد و موجب غسل نمی شود.
نشانه های منی در مردان:
T}همه مراجع (به جز آیات عظام بهجت، صافى و مکارم):{T خروج منى در مرد داراى سه نشانه است: 1. همراه با شهوت باشد. 2. با جستن بیرون آید. 3. بدن سست شود. اگر هیچ یک از نشانه‏هاى سه گانه و یا یکى از آنها را نداشت، حکم به منى نمى‏شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.V}توضیح‏المسائل مراجع، م 346؛ آیت‏الله وحید، توضیح‏المسائل، م 352؛ آیت‏الله نورى، توضیح‏المسائل، م 347؛ آیت‏الله خامنه‏اى، اجوبه الاستفتاءات، س 180.{V
T}آیات عظام بهجت و مکارم:{T خروج منى در مرد داراى دو نشانه است: 1. همراه با شهوت باشد. 2. با جستن بیرون آید. اگر هیچ یک از دو نشانه یا یکى از آن دو را نداشت، حکم به منى نمى‏شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.V}آیت‏الله بهجت، توضیح‏المسائل مراجع، م 346 و آیت‏الله مکارم، تعلیقات على العروه، غسل الجنابه.{V
T}آیت‏الله صافى:{T اگر با شهوت و جستن بیرون آید و یا با جستن بیرون آید و بدن سست شود، آن رطوبت حکم منى را دارد و اگر هیچ یک از این دو نشانه را نداشت، حکم به منى نمى‏شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى اطمینان پیدا کند که منى است.V}توضیح المسائل، م 1352.{V
اما دوست محترم خوب است بدانیدT}همه مراجع:{لمس کردن زن نامحرم حرام است؛ خواه فامیل باشد و یا غیر فامیل و خواه با قصد لذت باشد و یا بدون آن.V}آیت اللّه خامنه‏اى، استفتاء، س 493؛ آیت اللّه تبریزى، استفتاءات، س‏1606؛ آیت اللّه صافى، جامع‏الاحکام، ج‏2، س‏1660؛آیت اللّه مکارم، امام خمینى، آیت اللّه نورى و آیت اللّه فاضل، تعلیقات على‏العروه، (النکاح)، م‏40؛ آیت اللّه بهجت، توضیح‏المسائل، م‏1934؛ آیت اللّه سیستانى، منهاج‏الصالحین، ج‏2، (النکاح)، م‏16؛ دفتر آیت اللّه وحید.{V


برگرفته از پرسمان
پرسمان در تاریخ 5 اسفند ماه سال 1389 در ساعت 02:14 ب.ظ به این سوال جواب داده است.





پرسش های مرتبط:
من هنگامی که مسح سر را با دست راست می کشم، آب دستم برای مسح پایم خشک می شود و از صورتم این آب را تأمین می کنم، هر بار که وضو می گیرم، این عمل را تکرار می کنم، توضیح دهید آیا وضوی من قبول است یا نه؟ لطفا مراحل کامل وضو را برایم بیان کنید و توضیح دهید که از چند انگشت برای مسح سر و پا و همچنین حد مسح سر و پا را برایم توضیح دهید.
یک سوال در مورد یوسف پیامبر(ع) ذهنم را به خودش مشغول کرده است و آن ایه 42 سوره مبارکه یوسف است. در ترجمه آیه آمده است که وقتی که یوسف(ع) خواب آن دو زندانی را تعریف کرد، به آن زندانیی که می دانست کشته نخواهد شد، گفت که مرا نزد مولای خود یاد کن. اگر اینچنین باشد که یوسف(ع) در این لحظه از یاد خدا غافل شده است، این مصداق بارز غفلت است و با مقام معصومیت آن نبی خدا در تضاد کامل است. همان گونه هم که در فیلم یوسف پیامبر، این اشکال جدی وارد است که چرا باید یک پیغمبر با مقام عصمت، از یاد خدا غافل شود و از آن چنین توبه و انابه کند و به خاطر همین غفلت هم، خداوند چند سال دیگر به مدت زندانی شدن آن حضرت بیافزاید. خواستم که نظر دوستان را در این مورد بدانم. آیا فهم من از مسأله عصمت غلط و اشتباه است. آیا آن کار حضرت یوسف(ع)، به گونه ای ترک اولی بوده مثل ترک اولای یونس پیامبر و یا اصلا به نظر دوستان می شود این گونه کارهایی که از برخی پیامبران معصوم که بنده به عنوان یک شیعه و همه شیعیان به رسالت تمامی پیامبران اعتقاد داریم و هیچ گونه شک و تردیدی هم نداریم و به همه آنها درود می فرستیم، از پیغمبران سر زده است را به وسیله ترک اولی توجیه کرد؟ ترک اولی واقعا به چه معناست؟ اگر نظر آقای جوادی آملی را در مورد آن آیه هم ذکر کنید، سپاسگذار خواهم بود.
آیا زن می تواند محل زندگی همسرش (که ممکن است محل زندگی آنها هم نباشد) به عنوان وطن دوم انتخاب کند و یا زن در صورت عدم انتخاب وطن دوم تحت سرپرستی مرد بوده و محل زندگی او را هر چند فعلا در آن جا ساکن نباشند باید به عنوان وطن بپذیرد؟ در صورت شکستن روزه قبل از دانستن حکم به وطن دوم باید کفاره روزه را داد؟
می خواستم بدانم استفاده از واسطه برای درست شدن کار درست است منظورم را با یک مثال بگویم چیزی که الان در جامعه مشهود است افراد برای هر کاری به دنبال آشنا و واسطه ای می گردند که مشکلشان را حل کند انجام این عمل در تمام سطح زندگیشان مشهود است کارگرفتن، تحصیل کردن، وام گرفتن و ... اخیرا دیدم حتی برای رفتن به سفرهای زیارتی مثل عتبات هم هرکس آشنایی دارد راحت اسم می نویسد و افرادی بوده اند که چندین بار به این سفر نائل شده اند. سخن کوتاه کنم می خواستم حکم شرعی این امر را بدانم آیا اگر ما از آشنایی بخواهیم که برای ما شرایط کار را فراهم کند اشکال دارد یا نه؟
اگر وسط شستن دست در وضو آب از شیر یا دست دیگران به دستمان بپاشد، وضو باطل است؟ اگر تا ریخت نیت کنیم که داریم دفعه دوم دستمان را می شوییم چه؟( مرجع: آیت الله بهجت)

چاپ اعلان ارسال برای دوستان مشترک شوید اضافه به دوست داشتنی ها پرسشکده خانه من باشد


کلیدواژه



 
Poseshkadeh on Google+ Porseshkadeh on Twitter Porseshkadeh on Facebook Porseshkadeh RSS Feed