جستجوجستجو

پرسشکده > مذهب
پیوند همیشگی پرسش
    کلیه آداب قبل از نزدیکی با همسر در مورد بسته شدن نطفه را بیان نمایید. منظورم بیشتر موارد معنوی می باشد.
ویرایش
پیوند همیشگی پاسخ

همانطور که می دانید یکی از مهمترین اهداف ازدواج تولید نسل سالم و صالح است. تحقق چنین امری مستلزم رعایت یک سلسه اموری است که ذیل به آنها اشاره می شود: الف) سلامت جسمانی و روانی زن و شوهر نقش بسیار مهمی دارد. ب ) رعایت اصول و مسائل بهداشتی بویژه درخوردن وآشامیدن و همچنین در مسائل زناشویی ج ) رعایت رژیم غذایی مناسب در زمان بارداری که در این زمینه باید با کارشناسان تغذیه یا پزشک خانواده و خانه های بهداشت مربوط به دوران بارداری مراجعه فرمایید واطلاعات لازم را بدست آورید. د ) قطع نظر از نوع تغذیه و میزان آن، غذای حلال در شکل گیری پایه های زیستی شخصیت نقش بسیار مؤثری دارد بنابراین از خوردن غذای حرام یا شبهه ناک جدا خودداری کنید. ه ) رعایت واجبات و ترک محرمات در همه اوقات زندگی بویژه در زمان بارداری نقش بسیار مهمی دارد. ز ) رعایت أداب و مستحبات زناشویی که به مهمترین آنها در ذیل اشاره می شود: 1- گرفتن وضو 2- گفتن بسم اللّه‏ 3- در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را براى آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد. 4- جماع در شب‏هاى دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد. 5- هنگام جماع با زن ملاعبه و بازى کند تا او کاملاً آماده شود. 6- جماع را وقتى انجام دهد که زن میل دارد. ح ) موارد مکروهى نیز وجود دارد که بهتر است از آنها پرهیز گردد: 1- جماع در شب و روزى که ماه و خورشید گرفته است. 2- هنگام غروب خورشید. 3- هنگام طلوع فجر تا طلوع آفتاب. 4- شب اول ماه غیر از ماه رمضان. 5- در شب آخر ماه. 6- جماع بعد از احتلام در خواب. 7- جماع در اتاقى که بچه‏اى وجود داشته باشد. 8- نگاه کردن به فرج هنگام جماع. 9- جماع به صورت عریان. 10- جماع در زیر آسمان. 11- جماع رو به قبله و پشت به قبله. 12- هنگامى که شکم پر است. 13- جماع در جایى که کودکى باشد که به آنها نگاه کند یا سر و صداى آنها را بشنود، هر چند چیزى متوجه نشود. 14- جماع در فرصت بین اذان و اقامه نماز که مخصوص اعمال عبادى است. 15- جماع بدون وضو یا غسل. 16- جماع در شب عید قربان. 17- جماع در شب عید فطر. ط ) خوردن سیب سرخ در زمان بارداری توصیه شده است. ناگفته نماند زیبارویی بخش عمده آن به ویژگی های ژنتیکی پدر و مادر مربوط می شود. و غلبه ژن هر کدام در هنگام انتقال به فرزند به طور مثال ژن موی بور و چشم زاغ غلبه دارد. ی ) عدم ابتلاء والدین به بیمارى‏هاى ارثى و ژنتیکى که باید به هنگام انتخاب همسر مد نظر باشد و توجه به نژاد و نسل والدین به خصوص مادر. ک ) رعایت آداب شیردادن و غذاخوراندن توسط والدین و فرزندان در مقاطع مختلف سنى. ل ) پرورش روحیه دین‏باورى و رعایت قوانین تعلیم و تعلم و تربیت اخلاقى و دینى در مقاطع مختلف سنى (که در هر مقطعى قوانین و شکل تعلیم و تربیت متفاوت است). م ) جلوگیرى از بروز آسیب‏ها و آفت‏ها و اختلال‏هاى خانوادگى حتى مشاجرات ابتدایى و ساده. براى آگاهى بیشتر ر.ک: ـ ازدواج مکتب انسان‏سازى (جلد سوم)، دکتر پاک‏نژاد - حلیه المتقین، ص 70 - 75، علامه مجلسى - ازدواج و مسائل جنسى، گروهى از نویسندگان - کودک، فلسفی - آیین تربیت، امینی


برگرفته از پرسمان





پرسش های مرتبط:
من در آستانه ازدواج هستم و می خواهم مسائل کامل رو در مورد نزدیکی با همسرم و نحوه انجام کار بدونم یعنی همه چیز رو مستحبات، مکروهات، حلال ها و حرام ها و همه چیز رو و نحوه شروع کردن و پلیان دادن و نحوه کار، چون شنیده ام که امام رضا علیه السلام میفرماید که قبل از نزدیکی با همسر مستحب است شهوتش را بالا ببریم مثلا با پستانش بازی کنیم و یا پستانش را بمکیم و یا میگویند زن باید آلت شوهرش را مک بزند و با آن بازی کند و آلتش را بخورد و غیره لطفا کتاب معرفی نکنید و خودتان به طور کامل و مفصل توضیح دهید؟
اعمال مستحب شب زفاف چیست؟ و زمان های مناسب برای بسته شدن نطفه فرزند و همچنین اعمال مستحب آن چیست؟ در این زمان چه کارهایی را نباید انجام داد؟
یکی از مسائل مهم جوانان در رابطه با ازدواج بحث عدم آشنایی کامل با مسائل جنسی است که گاه همین موضوع باعث شکست در زندگی می شود. از دیگر سو با توجه به اهمیت آن، منابع و سایت هایی در این زمینه اقدام به ارائه اطلاعات می کنند که با توجه به ناآشنایی با آن منبع و گردانندگان آن، نمی توان اعتماد زیادی کرد. خواهشمندم برای من که در آستانه ازدواج هستم، در مورد همین موضوع اطلاعاتی ارائه نموده و در صورت وجود کتاب و یا سایت معتبر، از معرفی آن دریغ نفرمایید.
در خصوص رابطه زناشویی من و همسرم، اول من از طریق بازی دادن آلت همسرم با کلیتوریس خودم را تحریک می کنم و وقتی حالت لذت ایجاد شد همسرم دخول را انجام می دهد می خواستم بدانم چنین عملی برایم مشکل جسمی و روانی به وجود نمی آورد اگر به وجود می آورد راه حل دیگری که آسان هم باشد ارائه کنید.
شکل حکومت در اسلام چگونه است؟ آیا حکومت مورد نظر اسلام در زمان غیبت همان حکومت ولایت فقیه است؟ آیا اعتراض و ایستادگی در برابر حکومت جمهوری اسلامی ایران که بر پایه ولایت فقیه است، ایستادگی در برابر خدا و دین او است؟ آیا اصلا حکومت ایران، حکومتی اسلامی است؟ جهت درک پاسخ سؤالات فوق و بررسی شکل حکومت اسلامی نگاهی به زمان و مکان پیدایش اسلام می کنیم. در زمان به نبوت رسیدن پیامبر اسلام دو حکومت بزرگ دنیا امپراطوری روم و سلسله ساسانی بودند و عربستان فاقد حکومت یکپارچه بود و به شکل قبیله ای اداره می شد. پس پیامبر در ابتدا مثل حضرت موسی که در برابر فرعون قیام کرد، با پادشاه قدرتمند بخصوصی طرف نبود بلکه حکومتهای کوچک قبیله ای مثل قریش بودند و در نوع خود نیز جالب است که پیامبر در جایی به نبوت رسید که کمتر نشانه هایی از تمدن داشت و می توانست بعد از اسلام شکل مورد نظر اسلام را براحتی در آن پیاده کند. خوب روش پیامبر چه بود؟ دعوت نزدیکان به اسلام، دعوت پنهانی و سپس علنی در مکه سپس هجرت به مدینه و ایجاد اولین حکومت اسلامی در مدینه. سپس فتح مکه و دیگر شهرهای عربستان و اسلام آوردن فوج فوج مردم و گسترش حکومت بزرگ اسلامی در عربستان. حال سوال اینجاست پیامبر چه نوع شکل حکومتی در عربستان بنا نهاد؟ آیا شکل حکومتی خاصی، مد نظر اسلام است؟ قبل از پاسخگویی به سوال فوق یادآوری چند قضیه مفید است: 1) ارسال نامه دعوت به اسلام پیامبر اکرم (ص) به سران ایران و روم 2) ایمان آوردن پادشاه حبشه (نجاشی) در قضیه اول می بینیم که پیامبر سران ایران و روم را به اسلام و قبول نبوت خود دعوت می کند نه واگذاری حکومت آن کشورها به خود و یا تعویض شکل حکومتی آنها. شاید پرسیده شود خوب نتیجه ایمان آوردن آن سران، تسلیم آنها و واگذاری حکومت به پیامبر است؟ قضیه دوم موضوع را روشن تر می سازد. در قضیه دوم نجاشی ایمان به اسلام می آورد ولی شکل و نحوه اداری حکومت او عوض نمی شود. یعنی مثلا شکل سلطنت، رای گیری، امپراطوری و ...هرچه هست می ماند. فقط سران حکومت و مردم آنها دعوت به اسلام، عدالت، رعایت حقوق فقیران و ... می شوند نه اینکه مثلا پیامبر به نجاشی دستور دهد فلان شکل مشخص حکومتی را باید پیاده کنی. حتی حضرت موسی نیز که بر علیه فرعون بپا می خیزد، بر علیه ظلم و ستم و ادعای خدایی او بپا می خیزد. جهت اصلاح خود فرعون و عقاید ملت نه تغییر شکل حکومتی فراعنه از بابت شکل اجرایی و ساختار اداری آن. پیامبر اسلام نیز بعد از مسلمان شدن عربستان همانند شکل حکومتی دیگر کشورها، بر آنها حکومت کرده، فرمان جنگ و جهاد صادر می کرد. شورای حل مشکلات تشکیل می داد اما تصمیم نهایی را خود می گرفت و دستور می داد. تفاوتی که حکومت او با دیگر حکومتها داشت در اصولی بود که آنها را رعایت می کرد اصولی مانند خدا پرستی، برپایی نماز، رسیدگی و دریافتن حال ایتام و مسکینان و مهمتر از همه عدالت. در حقیقت از همان شکل حکومتی که در زمان خود او متداول بود استفاده می کرد منتهی با رعایت اصول اسلامی. برای رفاه و بهبود حال فقیران زکات و خمس می گرفت و به فقیران و نیازمندان می داد و خرج حکومت اسلامی را تامین می کرد، نماز بپا می کرد. سعی می کرد علاوه بر جسم بر روح مسلمانان حکومت کند اما همان طور که گفتیم روش حکومتی او از باب اجرائی زیاد فرقی با دیگر حکومتهای زمان خود نداشت. بعد از حکومت پیامبر نوبت به ابوبکر و عمر و عثمان رسید و آنها با نام خلافت پیامبر بر مسلمین حکومت کردند. خلافت یعنی جانشین پیامبر. بعد از آنها نوبت به حکومت حضرت علی(ع) می رسد. علی (ع) هنگام تحویل حکومت چه می گوید و چه می کند؟ آیا با فسادهایی که در زمان خلفای قبل صورت گرفته مبارزه می کند مثلا اموالی که به ناحق عثمان به نزدیکان خود بخشیده بود را پس می گیرد یا نه شکل اجرائی حکومت را اصلاح و تغییر می دهد؟ علی (ع) با فساد مبارزه می کند. عدالت را جاری می سازد. یعنی علی (ع) نمی گوید مردم، چون شکل حکومتی اسلام فلان معماری است و خلفای قبل آنرا تغییر دادند من آن را اصلاح می کنم. در حقیقت علی (ع) بر حرفهایی مانند ولایت و بیان نتایج آن در شکل دهی معماری حکومت اسلامی و نحوه گزینش جانشینان و ...در آن حکومت تکیه نمی کند. حتی امام حسین (ع) که بر علیه یزید قیام می کند هدف خود را مبارزه با فساد یزید اعلام می کند نه بهم خوردن ساختار حکومتی اسلام توسط یزید. در حقیقت او قیام می کند که سنت پیامبر اسلام (ص) را احیا کند. سنت پیامبر چه بود: ساده زیستی، عدالت، خدا پرستی، بالا بردن رفاه عمومی و ... . آیا اگر یزید بر فرض، فرد صالحی بود و به عدالت حکم می راند امام حسین (ع) بر علیه او شورش می کرد؟ آیا امام حسین(ع) کلمه ای در این علت که چون حکومت حق او به عنوان ولی خداست قیام می کند گفته است؟ آیا در تعالیم ائمه اطهار بالاخص امام صادق (ع) -که بیشتر ابعاد اسلام را مشخص ساختند- شکل ساختاری حکومت اسلامی بیان شده است؟ پس چگونه معتقدان به ولایت فقیه می گویند ولایت فقیه همان شکل حکومتی اسلام برای حکومت اسلامی است؟ می گویند حکومت از آن خداست و غیر او حکومت طاغوت است و منظور از حکومت خدا حکومت پیامبر است و بعد او امامان ائمه و در زمان غیبت ولی فقیه؟ اگر حکومت حق فقط امام است پس چرا امام حسین (ع) آنرا بعنوان علل قیام خود نمی آورد و می گوید من بر فساد، شرابخواری، رشوه خوری و نیز به ظلمی که بر مسلمانان وارد می شود قیام می کنم نه اینکه بگوید من برای ایفای حق خود به عنوان ولی خدا قیام می کنم. در اسلام ما اصول اسلامی مانند عدالت داریم که بهترین فرد برای اجرای آنها امامان هستند. حتی قرآن نشان حکومت صالحین را برپائی نماز میداند. پس صالحین می توانند حکومت کنند. آیا منظور از صالحین فقط ائمه هستند؟ ائمه صالح هستند اما هر صالحی ائمه نیست. و صالح در هیچ کتابی به معنای ولی فقیه نیست. شاید فقیهی صالح باشد اما هر صالحی فقیه نیست. مقصود از بیان گفته های فوق نقد اساس و ریشه ولایت فقیه است. بیان این نکته است که نظریه ولایت فقیه بر خلاف ظاهر خود چندان ریشه اسلامی ندارد. در حقیقت اسلامی بودن حکومت جمهوری اسلامی ایران نمی تواند به علت ولی فقیه آن باشد. همان طور که دیدیم در اسلام شکل حکومتی که بتوان از آن ولایت فقیه استنباط کرد نداریم. گفته می شود امام زمان(عج) در جواب سؤال کسانی که گفته بودند در مسائل و حوادث روزگار به چه کسی مراجعه کنیم؟ فرموده بودند از علمای زمان خود کمک بگیرید، ما هم به آنها کمک می کنیم استنباط از واگذاری حق ولایت به علما می کنند.در حالیکه در اینجا مشخص است که بحث جواب به سوالات است نه واگذاری حق حکومت. آیا در زمان غیبت صغری حق حکومت و ولایت برمسلمین به نیابت از امام زمان (عج) به نواب آن حضرت داده شد؟ آیا آنها حق حکومت بر گردن مسلمین داشتند؟ پس همان طور که می بینیم ولی فقیه شکل حکومتی مورد نظر اسلام نیست در حقیقت اسلام شکل حکومتی مشخصی برای اداره امور مسلمین ندارد، بلکه اسلام موازین و اصول اسلامی دارد که هر حکومتی چه جمهوری، چه سلطنتی، چه پادشاهی، چه شورائی و... اگر آن اصول را رعایت کرد اسلامی است و گرنه غیر اسلامی است.آن اصول عبارتند از خدا پرستی، رشد انسانها، افزایش رفاه و کاهش فقر، بر پایی نماز، عدالت، عدم ظلم و فساد و تبعیض. آیا در حکومت ایران این اصول رعایت می شوند؟ آیا عدالت وجود دارد؟ آیا با خرافات مبارزه می شود؟ آیا جلوی فساد گرفته می شود؟ آیا حقوق انسانها رعایت می شود؟ آیا به معنای واقعی نمار بپا داشته می شود؟ هیچ حکومتی بواسطه ولی فقیه اسلامی نمی شود. می گویند نقش ولی فقیه در جامعه نقش نظارت و رهبری است و اوست که اسلامی بودن نظام را تضمین می کند؟ سوال اینجاست این شکل حکومتی که برای اسلام تعریف می کنید را از کجا در آورده اید؟ آیا در کتاب خداست؟ آیا در سنت پیامبر خداست؟ ایا در روش مولا علی (ع) است؟ آیا در تعالیم امام صادق است؟ آیا در تعالیم و سخنان امام زمان(عج) است؟ چرا نظر خود را به نام اسلام بیان می کنید؟ ما مخالف نظریه پردازی و تعریف شکل های حکومتی جدید نیستیم و آنرا بد نیز نمی دانیم بلکه بسیار خوب است و اصلا با رشد عمومی انسانها باید شکل های حکومتی عوض شوند. اما نظر شخصی شخص امام خمینی را به نام اسلام به خورد مردم ندهید. لطفا به نام اسلام این قدر ظلم به مردم نکنید. به نام اسلام دروغ های خود را پخش نکنید. به مردم فرصت اندیشیدن بدهید و با حرکت های عدالت طلبانه به نام اسلام برخورد نکنید.

چاپ اعلان ارسال برای دوستان مشترک شوید اضافه به دوست داشتنی ها پرسشکده خانه من باشد


کلیدواژه

 
Poseshkadeh on Google+ Porseshkadeh on Twitter Porseshkadeh on Facebook Porseshkadeh RSS Feed