ارتباط با ما
راهنما
سوال داری؟!‏
بپـــــرس
جستجوجستجو
تبلیغات
تبلیغات متنی
فروشگاه کامپیوتر فیض

نازلترین قیمت بازار در حوزه کامپیوتر و لوازم جانبی

تبلیغات
تبلیغات
عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده
(اثبات قضایای آمار) 

پرسشکده > دسته بندی نشده
پیوند همیشگی پرسش
قضیه Recursion را بیان کنید .
الف) آیا از اثبات قضیه می توان در مورد تعداد اندیس های i که برای آنها fs(i)=fi نتیجه خاصی گرفت ؟
ب) آیا از اثبات قضیه می توان اندیس i را به نحوی انتخاب کرد که fi یک تابع تام باشد (یا معادلا ماشین تورینگ iام تصمیم گیرنده (decider)باشد) ؟
unknown در تاریخ 25 دی ماه سال 1389 در ساعت 10:29 PM این سوال را پرسیده است.

تعداد بازدید: 1836
گزارش تخلف





پرسش های مرتبط:
همانگونه که می دانید سیستم استدلال رویه ای PRS یکی از اولین ساختارهای پیشنهادی مبتنی بر BDI بوده است. در این سیستم کتابخانه از پیش تعریف شده ای از طرح ها (Plans) موجود است و هر طرح اجزا زیر را دارد:
A goal: pas condition  of the plan
A context: precondition of the plan
A body: recipe - courses of actions
در این ساختار در قسمت بدنه بجای توالی عمل ها می توان مجددا goal تعریف نمود یعنی در این مرحله از توالی عمل ها باید این هدف حاصل شود و سپس بقیه هدف ها ادامه یابد. در این مدل حتی می توان از حلقه یا عملگر های and و or نیز استفاده کرد. در این سیستم یک پشته از اهداف (intention stack) وجود دارد و در ابتدا یک هدف اولیه در این پشته قرار می گیرد و بر حسب اینکه کدام طرح ها می توانند به این هدف نائل شوند (و پیش شرط های آن در حال حاضر موجود است) یکی از طرح ها با مکانیزمی انتخاب و اجرا می شود. اجرای هر طرح ممکن است مستلزم قرار دادن هدف ثانویه ای در پشته باشد. نمونه ای از این سیستم که برای جابجا کننده بلاک ها نوشته شده است در زیر نشان داده شده است. مشابه همین سیستم را برای مسئله میمون و موز بنویسید.

GOALS:
ACHIEVE blocks_stacked;
FACTS:
FACT ON "Block5" "Block4";           FACT ON "Block5" "Block3";
FACT ON "Block1" "Block2";           FACT ON "Block2" "Table";
FACT ON "Block3" "Table";            FACT CLEAR "Block1";
FACT CLEAR "Block5";                  FACT CLEAR "Table";
Plan: {
     NAME: "Top-level plan"
     GOAL: ACHIEVE blocks_stacked;
     CONTEXT:
     BODY:
ACHIEVE ON "Block3" "Table";
ACHIEVE ON "Block2" "Block3";
ACHIEVE ON "Block1" "Block2";
}

Plan: {
     NAME: "Stack blocks thar are already clear"
     GOAL: ACHIEVE ON $OBJ1 $OBJ2;
     CONTEXT:
     BODY:
ACHIEVE CLEAR $OBJ1;
ACHIEVE CLEAR $OBJ2;
PERFORM move $OBJ1 $OBJ2;
     UTILITY: 10;
     FAILURE: EXECUTE print "\n\nStack blocks failed!\n\n";
}

Plan: {
     NAME: "Clear a block"
     GOAL: ACHIEVE CLEAR $OBJ;
     CONTEXT: FACT ON $OBJ2 $OBJ;
     BODY:
ACHIEVE ON $OBJ2 "Table";
     EFFECTS: RETRACT ON $OBJ2 $OBJ;
     FAILURE: EXECUTE print "\n\nClearing block failed!\n\n";
}

فرض کنید میمونی در یک اتاق بسته با یک درب و یک پنجره (بسته) قرار دارد. ضمنا در این اتاق تعدادی جعبه وجود داشته و یک خوشه موز از سقف آویزان است ولی میمون با جهش از سطح زمین نیز می تواند به آن دست یابد. تنها راه بدست آوردن موزها، قرار دادن تعدادی جعبه روی یکدیگر و پریدن میمون از روی آنها به سمت موز است. این محیط را از لحاظ ویژگی های پنج گانه (پیوسته بودن، دینامیک بودن، ...) بررسی نمایید. اگر میمون را توسط یک عامل هوشمند مدل کنیم کدامیک از ویژگیهای زیر را باید برای آن در نظر گرفت. reactive - proactive - social - mobility - veracity - benevolence - rationality - learning



کلیدواژه


 
Poseshkadeh on Google+ Porseshkadeh on Twitter Porseshkadeh on Facebook Porseshkadeh RSS Feed
..