جستجوجستجو
تبلیغات
تبلیغات متنی
فروشگاه کامپیوتر فیض

نازلترین قیمت بازار در حوزه کامپیوتر و لوازم جانبی

تبلیغات
تبلیغات
عبارت های جستجو شدهعبارت های جستجو شده
(پماد ایکتیول) 

پرسشکده > علم و دانش > پزشکی و سلامت
پیوند همیشگی پرسش
    سلام خانم دکتر . پسری 27 ساله هستم و 2 سوال از خدمتتون داشتم . پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون و امیدوارم هر روز خوشتیپ تر از دیروز بشید ! 1- روی شونه های من 3-4 تا جوش کیستیک هست که همرنگ پوست هستند و التهاب خاصی ندارند . مصرف موضعی اریترومایسین همه جوشهای شانه رو خوب کرد جز این 3-4 تا . هیچ داروی خوراکی مصرف نکردم و راستش از روآکوتان و دکوتان هم نمی خوام مصرف کنم چون همینجوریش ریزش مو دارم ، اخیرا یک دوستی بهم پیشنهاد کرد روی جوشهای کیستیک پماد ایکتیول ( روغن سیاه ) قرار بدم ! بنظر شما ایکتیول می تونه سر این جوشهای کیستیک رو باز کنه ؟ کلا شما بجز دکوتان و تزریق در کیستها چه پیشنهادی دارید ؟ 2- خانم دکتر ماینوکسیدیل 7% رو میشه ساخت یا حل نمیشه ؟ روی سر من به مدد مصرف یکسال و نیم فین پشیا و ماینوکسیدیل 5% و زینک پلاس و ب کمپلکس ، موهای کرکی زیادی در اومده اما الان 6 ماهی هست که به همین صورت باقی مونده اند و به موی ترمینال تبدیل نمی شوند ، درواقع می خوام بیشتر تحریکشون کنم . ماینوکسیدیل 7% خوبه ؟ شما چه پیشنهادی دارید ؟ یکدنیا تشکر
پزشک آنلاین در تاریخ 12 فروردین ماه سال 1393 در ساعت 12:00 ق.ظ این سوال را پرسیده است.

تعداد بازدید: 5096
گزارش تخلف
پیوند همیشگی پاسخ
با سلام ایکتیول جهت درمان جوش نیست . شاید این ضاعات شما جای جوش باشد بهتر است معاینه شوید 7 درصد عوارض بیشتر ایجاد می کند بیش از 5 درصد مجاز نیست

برگرفته از : http://www.doctormaleki.com/ (دکتر مریم ملکی)


پزشک آنلاین در تاریخ 12 فروردین ماه سال 1393 در ساعت 12:00 ق.ظ به این سوال جواب داده است.





پرسش های مرتبط:
دکتر توانا و ارجمند سلام . من پسرم با 24 سال سن. سوال چند وقت پیشم رو اینطوری تکمیل میکنم. مطمئنم این سوال واسه کاربرای عزیز سایت خوب شما مفید واقع میشه. حدود چند ماه پیش یک گزارش از اخبار سراسری پخش شد که مربوط به حمایش متخصصان پوست و مو کشور بود. در حاشیه حمایش هم با چند تن از پزشکان محترم راجع به بیماری های پوست و مو مساحبه شد که یکی از دکترها علت شایع ریزش مو در کشور رو کمبود مصرف روی عنوان کرد و توصیه کرد افرادی که داری ریزش مو هستن روزانه 2 عدد کپسول روی یکی صبح و یکی شب بعد از غذا مصرف کنن. منم که فرم ریزش موهام از نوع ارثی هستش و مدت 2 سال بود که از فیناستراید 1 میلی گرمی روزی 1 عدد مصرف میکردم و راضی هم بودم با توج به توصیه ایشان تا 20 روز پیش به طور منظم مدت 7 ماه روزانه 2 عدد کپسول سولفات روی که هر کپسول حاوی 50 میلی گرم روی میباشه رو مصرف میکردم. در اوایل مصرف چیزی مشاهده نکردم یا فکر میکردم طبیعی باشه اما تو 2 ماه اخر مصرف متوجه شدم که موهام نسبت به قبل شکننده و در بعضی قسمت ها نازک شده و از ریزش نرمال پیشین بیشتر شده که حتی این نازکی در قسمت های پشت سر و اطراف گوش هام نیز کاملا واضح بود و تعداد موهای نازک در این قسمت ها خیلی بیشتر از نقاط فرق و جلوی سرم میباشه طوری که آرایشگر من هم این موضوع رو تایید و بسیار تعجب کرد. به همین جهت از 20 روز پیش مصرف سولفات روی رو به طور کامل کنار گذاشتم البته در سال های پیش هم گهگاهی به فاصله های چند ماهه روزی 1 عدد سولفات روی مصرف میکردم . اخیرا" مطلبی در این رابطه رو مطالعه کردم که مصرف مکمل روی باعث عدم جذب آهن در بدن میشه و با توجه به اینکه در مقالات سایت هم عنوان شده که فقر آهن موجب ریزش مو میشه 2 تا سوال مهم از شما پزشک عزیز دارم . 1- از شما دکتر گرامی عاجزانه میپرسم که با توجه به توضیحات ذکر شده امکان داره که علت این تغییر ناگهانی و بسیار عجیب و غریب در موهام ناشی از مصرف این میزان روی باشه؟ 2 – آیا الان که این اتفاق هولناک و غمناک واسم افتاده امکان داره به رعایت نکات و مصرف داروی خاصی از این مشکل نجات پیدا کنم . میتونم امید وار به بهبود باشم؟ شما رو به مقدساتتون قسم منو راهنمایی کننین. کم مونده از نگرونی دق مرگ شم.
سلام - من 23 سال دارم - بدون اینکه سابقه حساسیت یا بیماری خاص دیگری داشته باشم 2 ماه پیش روی شکمم ( محل قرار گرفتن کمر شلوار ) یک لکه قرمز بدون خارش و بدون درد که پوسته پوسته هم می شد ایجاد شد (تب هم ندارم) . 1 هفته صبر کردم تا از بین برود ولی کمی هم بزرگتر شد ( از قطر نیم سانتی متری به یک سانتی متر رسید ) . به متخصص پوست مراجعه کردم که ازمایش قارچ برایم نوشت (که بعدا منفی درامد) ولی گفت به احتمال زیاد حساسیت به شلوار است و من متوجه شدم که اخیرا در حال استفاده از شلوار جدیدی هستم و از آن به بعد دکمه شلوار را عوض کردم . پردنیزولون و داروی ترکیبی موضعی هم برایم نوشت که بعد از 1 روز استفاده از پردنیزولون ضایعه کم رنگ شد و از بین رفت . بعد از تمام شدن دوره دارو (حدود یک هفته ) مجددا ضایعه برگشت و این بار من 3 هفته صبر کردم که ضایعه هم بزرگتر شد هم بیشتر از یکی ( باز هم در همان ناحیه کمر شلوار - با سایز های مختلف ) (شروع تشکیل ضایعه به این صورت است که نقطه های صورتی قرمزی کنار هم شروع به تشکیل می کند و بعد از مدتی یک patch erythmatous می شود). مجددا به دکتر مراجعه کردم گفتند باید بیوپسی کنم ولی من ترجیح دادم یک دوره دیگر همان داروها را مصرف کنم که باز هم خوب شد ولی مجددا بعد از اتمام دوره درمان برگشت . این بار خودم یک دوره دیگر همان داروها را مصرف کردم . ضایعات بزرگ از بین رفت ولی ضایعات کوچکتر با قطر حدود 1 سانتی متر درست مانند ضایعات قبلی اما این بار به تعداد زیاد ( حدود 10 تا ) در همان ناحیه شکم ایجاد شد . این بار که دقت کردم لکه ها اول کمی برجسته است بعد به مرور زمان مسطح تر می شود . در ضمن این دفعه روی سینه ام هم لکه های صورتی قرمز خیلی کم رنگی دیدم اما فرقش با لکه های روی شکمم این است که پوسته پوسته نیست. اگر حساسیت است چرا با وجود اینکه عامل حساسیت زا را برطرف کردم باز بر می گردد؟ شاید حساسیت به بافت یا رنگ پارچه شلوار باشد ( ولی یک مدت هم کلا از شلوار استفاده نکردم باز برگشت - شاید باید بیشتر استفاده نمی کردم ) . لازم است بیوپسی کنم ؟ می ترسم الکی بیوپسی کنم و چیزی پیدا نشود و باز بگویند حساسیت است . مجددا دارو مصرف کنم؟ ( شاید دوره درمان کوتاه بوده ) چه کار کنم ؟ الان حدود چهار ماه است این مشکل را دارم . واقعا ممنون می شم اگر راهنمایی کنید .
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز مادر من 47 سال سن داره و سه بار زایمان سزارین داشته . ایشون برای درمان هموروئید به پزشک گیاهی مراجعه کرد ؛ یک دور داروی 21 روزه مصرف کرد و مشکلش تا حد زیادی بر طرف شد و برای ادامه ی معالجه در دور دوم به این دکتر مراجعه کرد . 3 4 سال پیش کیست کوچکی داشت که با خوردن دارو ی تجویزی زشک زنان برطرف شد و در سونو فیبروم دیده شده بود و اندازه رحم 4 بود که با دارو مداوا شد تا حد زیادی . ایشون به یائسگی کامل نرسیدند و با آزمایش هورمون متوجه شدیم که هورمون های فعال هنوز در بدنشون هست اما عادت ماهیانه قطع شده بود و مثلا هر 6 ماه یکبار اتفاق می افتاد . علائم یائسگی مثل گر گرفتگی و بی حوصلگی و.. هم مشهود بود و دکتر گیاهی گفته بود این داروها روی یائسگی تاثیر داره و شما هنوز جوونی و نباید یائسه بشی و احتما 98 درصد بعد از خوردن این دوره از داروها پریود منظمی پیدا میکنی . بعد از 3 روز مصرف این داروها پریود شدن و بعد از 10 روز شدت بیشتری پیدا کرد ، خونریزی بسیار شدید با لخته های فراوون و غیر قابل کنترل . و به پزشک عمومی که زنان هم ویزیت میکردن مراجعه شد و سه تا آمپول دارن که بزنن و بعد از اون یه مقدار خونریزی کمتر شد و آماده سونوگرافی بود که باز خونریزی بالا بعد از گذشت یک هفته از تزریق آمپول ها اتفاق افتاد و باعث کم خونی شدیدی شد . دکتر گیاهی وقتی داستان رو شنید خیلی هم خوشحال شد و گفت نباید دارو رو قطع می کردی و باید ادامه میدادی ، اینا همه عفونت هست که از بدنت داره دفع میشه و باید خوشحالم باشی . اما ما ادامه ی گیاه درمانی رو متوقف کردیم و امروز برای سونو مراجعه کردیم . جواب سونو نوشته میو دیده شده و اندازه قدامی رحم به 16 رسیده که بار قبل 4 بوده و دکتر مربوطه گفته انقدر رحم ملتهب هست که تخمدان ها دیده نمیشه . حالا فردا باید به پزشک متخصص خودشون مراجعه کنند برای تشخیص نهایی . خواستم تا این فاصله نظر شما دکتر گرامی را هم مطلع بشم . ضمن اینکه در مراجعه به اورژانس بیمارستان میرزا کوچک خان گفتن که باید کورتاژ تشخیصی بشه که نمیدونم تا چه حد درست هست . اطلاعاتی در مورد این کورتاژ و هزینه ش میخواستم به دست بیارم .
سلام خانم دکتر من پسری هستم 19 ساله از شیراز که حدود 5 ساله در اثر دستکاری جوش های غرور روی صورت و بدنم جای جوش ها- لکه شده و همین باعث آزارم میشه و هرکاری می کنم خوب نمیشه از شما می خواستم بپرسم چکار باید کنم و چه کرم یا پمادی و یا داروی گیاهی برای از بین بردن این لکه ها وجود داره که استفاده کنم تا کاملا بهبود پیدا کنه؟ در ضمن رنگ صورت من نسبت به جاهای دیگر بدنم تیره تر شده می خواستم بپرسم که علتش چیه و راه درمان آن چیست؟ یک سوال دیگه هم داشتم آن هم اینه که من اویل که صورتم رو با ژلت می زدم به طرف بالا هم میکشیدم میخواستم بگم که اشکالی نداره مشکلی برای پوست صورتم به وجود نمی یاره؟ ممنون میشم هرچه زودتر خبرم کنید
با سلام دختری 25 ساله هستم که دچار ریزش مو ی شدید هستم که تقریبا میشه گفت دوره ای هستش.یعنی ممکنه 1 یا 2 ماه کمــــتر بریزه بعد توی مثلا 2 ماه بعدی شدید میشه ریزشش.از 2 سه سال پیش اینطوری شدم و هر چی میگذره غیر قابل کنتر تر میشه ریزشش. ازمایش تیروئید و هورمونی مثل تستسرون وغیره رو دادم همش سالم بوده . کم خونی هم دارم ولی همیشه فولیک اسید مصرف میکنم .در ضمن من از اول کم خون بودم ولی قبلا اینطوری نبودم. .با اینکه قرص زینک پلاس (خارجی)مصرف میکنم و باز با اینکه حتی الان 6 ماه فینستراید(ایرانی) رو دارم مصرف میکنم تو یه مقطعی هم قرص اسپیرو نولاکتون مصرف کردم ولی باز دوره ای ریزشش بعضی وقتا کمه و بعضی وقتا وحشتناک شدید میشه مثل الان با وجود مصرف این قرص ها که گفتم .(طوری شده که خط رویش موهام یه سالی هست رفته عقب به شکل M وداره بیشتر میشه. البته همه جای سرم ریزش داره.برای جلوی سرم بیشتر از یه ساله ماینوکسیدیل 5 درصد استفاده میکنم جدیدا یه 1 ماهی هم هست که برای بقیه سرم هم مصرف میکنم که ریزشش قطع بشه ولی هنوز کم هم نشده) پوســـــت ســـرم هم مشکلی نــــــــــــــداره یه کم خشکه که شامپو بچه میزنم . در ضمن موهایی که میریزه جدیدا خیلی نازک حتی بعضی هاش یه سانته و بور و نازک . میدونم که از بس ریخته اینطور ضعیف و نازک شده که رفته رفته دیگه مویی جاش در نمی یاد. هیچ کدوم از خواهرام که برزکتر از من هم هستن چنین مشکلی مخصوصا عقب رفتگی موی شقیقه ها رو ندارن. فقط یه چیزی خودم حدس میزنم از وقتی که پوست صورتم رو به خشکی گذاشت موهام هم ریزش پیدا میکنه. قبلا پوست خیلی خوب و چرب بود ولی الان مثل پوست درخت شده. خواهش میکنم بگید من چی کار کنم من هر چی رو که باید میگفتم گفتم. خواهش میکنم جواب کامل بدید منو درک کنید که چه مشکلی دارم. موهام که وحشتناک پرپشت بود الان نصف شده و با این ریزش فکر نکنم مویی به سرم بمونه. تورو خدا نــــــــــــگید باید معاینه بشید .علت این ریزش چیه؟چی کار کنم؟

چاپ اعلان ارسال برای دوستان مشترک شوید اضافه به دوست داشتنی ها پرسشکده خانه من باشد


کلیدواژه



 
Poseshkadeh on Google+ Porseshkadeh on Twitter Porseshkadeh on Facebook Porseshkadeh RSS Feed